اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ، اکوتوریسم ، اسکی  و دوچرخه سواری
اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ، اکوتوریسم ، اسکی  و دوچرخه سواری

اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ، اکوتوریسم ، اسکی و دوچرخه سواری

طولانی ترین سفرهای جهان

سفرهای طولانی همیشه ملال آور است، مخصوصا اگر آن سفر جذابیتی هم برای شما نداشته باشد. گاهی اوقات هرچند مجبوریم تن به این سفرهای طولانی دهیم.
 

 


 سفرهای درون مرزی را شاید در اکثر موارد نتوان جزو سفرهای طولانی مدت دانست چرا که همیشه جایگزینی برای آن سفر وجود دارد. مثلا اگر سفری 12 ساعت طول می کشد با تعویض وسیله نقلیه و یا استفاده از هواپیما می توان مدت آن را کمتر کرد، اما در برخی موارد چنین کاری تقریبا شدنی نیست چرا که فاصله بسیار طولانی است.

سولار ایمپالس یا نبض خورشیدی پروژه ای است که قصد دارد جهان را دور بزند و البته تنها سوخت آن انرژی خورشید است. این پروژه هنوز در ابتدای کار خود قرار دارد و هنوز مسافری را حمل نمی کند. سولار ایمپالس 2 نام دومین نمونه این پروژه است. در ادامه با 9 سفر طولانی آشنا خواهید شد.

طولانی ترین سفر برنامه ریزی شده هوایی

در سپتامبر گذشته رکوردی جدید ثبت شد: طولانی ترین سفر بدون توقف هواپیمای مسافربری. هواپیمایی کانتاس پرواز 13,803 کیلومتری بین دالاس/فورت ورث و سیدنی را شش بار در هفته در برنامه خود جای داده است. اگر با یک ایرباس A380 (مجهزترین هواپیمای مسافربری جهان) این مسیر را پرواز کنیم 17 ساعت طول خواهد کشید.

طولانی ترین تله کابین

این تله کابین در سال 1943 افتتاح شد. این مسیر 96 کیلومتری دو شهر کریستیبرگ و بولیدن در سوئد را به هم متصل می کنند. هدف از ساخت آن حمل سنگ آهک بود و در آن زمان تنها 12 کیلومتر طول داشت، اما حالا یکی از جاذبه های گردشگری این کشور است. دو ساعت طول می کشد تا به مقصد برسید و در نهایت باید با اتوبوس به مبدا خود برگردید.

طولانی ترین سفر در کانال آبی

قدمت کانال آبی بزرگ چین به قرن پنج قبل از میلاد برمی گردد. این کانال آبی بزرگ ترین کانال آبی جهان بوده و 1770 کیلومتر طول دارد، اما تنها 805 کیلومتر آن قابل استفاده برای کشتیرانى است.

طولانی ترین سفر در آب های انگلستان

اگر از بالاترین نقطه انگلستان در تویت فیلد به جنوبی ترین نقطه آن در ساری بروید در حقیقت طولانی ترین مسیر آبی انگلستان را پیموده اید. سه هفته طول خواهد کشید که با سرعت 6.5 کیلومتر در ساعت این مسیر 621 کیلومتری را طی کنید.

طولانی ترین مسیر دوچرخه سواری

بر اساس کتاب گینس، مسافت 5,942 کیلومتری مسیر دوچرخه سواری دریای شمال که در امتداد سواحل دریای شمال و در هفت کشور قرار دارد، طولانی ترین مسیر برای دوچرخه سواری است.

طولانی ترین مسیر دوچرخه سواری در بریتانیا

نکته مهم این است که در این مسیر هیچ گونه خودرویی تردد ندارد. این جاده ى کنار آبراه در ولز قرار دارد از برکن بیکنز شروع شده و از کنار رود و مزارع و روستاهایی عبور می کند. این جاده تقریبا 63 کیلومتر مسافت دارد.

طولانی ترین سفر فری (فرابر)

سفر دریایی کوتاه همیشه ضروری است. در ایران نیز لنج ها و فری ها به صورت مرتب بین جزایر خلیج فارس و شهرهای حاشیه آن در حرکت هستند. اما طولانی ترین مسافت طی شده با فری در کدام کشور قرار دارد؟ یک مسیر آبی بین برگن و کرکنس در نروژ وجود دارد که طول آن 2,414 کیلومتر است. پیمودن این مسیر به طور معمول 12 ساعت زمان می برد.

طولانی ترین سفر با قطار

سال گذشته یک قطار باربری رکورد طولانی ترین مسافت را به نام خود ثبت کرد. این قطار باربری مسافت 13,053 کیلومتری از چین حرکت کرد و به اسپانیا رسید. با این حال، بیشترین مسافت که یک قطار مسافربری تاکنون توانسته به نام خود ثبت کند مسافت 10,174 کیلومتری مسکو تا پیونگ یانگ است. این قطار دو بار در ماه حرکت کرده و سفرش هر بار 9 شب طول می کشد. گردشگران باید در فاصله 861 کیلومتری پیونگ یانگ یعنی در تومانگانگ از قطار پیاده شوند.

طولانی ترین زیپ لاین

برای سنجش زیپ لاین ها چندین عامل در نظر گرفته می شود: ارتفاع از زمین، زاویه عمودی، سرعت و مواردی دیگر. هر روز یکی از زیپ لاین ها در گوشه ای از دنیا افتتاح می شود، اما طولانی ترین زیپ لاینی که در جهان افتتاح شده در مکزیک قرار دارد و طول آن 2.57 کیلومتر است. ارتفاع این زیپ لاین 442 متر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد