اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ، اکوتوریسم ، اسکی  و دوچرخه سواری
اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ، اکوتوریسم ، اسکی  و دوچرخه سواری

اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ، اکوتوریسم ، اسکی و دوچرخه سواری

تور طبیعت گردی تنگ گمبیل


 

  **** زمان: جمعه 31 امرداد ماه ****


خدمات تور

صبحانه، پذیرایی، بیمه و وسیله نقلیه توریستی

به همراه آموزش طبیعت گردی و عکاسی


هزینه تور: 38000 تومان
لطفا جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید


 09173139035 -  جعفری

آگاهی نامه برنامه ِافراز چکاد دماوند کوه

هموندان گرامی باشگاه شیراز جوان پیرو درخواست سرپرست گرامی برنامه ِافراز چکاد (صعود قله) دماوند بدینوسیله آگاهی نامه زیر جهت هماهنگی در دسترس شما قرار می گیرد.خواهشمند است بررسی و در صورت داشتن پرسش به سرپرست برنامه هماهنگ فرمایید.


ِافراز چکاد دماوند

 

واپسین زمان نام نویسی:27/5/93                     نشست توجیهی: یکشنبه 26/5/93

حرکت: سه شنبه 28/5/93                              مکان حرکت: ترمینال کاراندیش

بازگشت: یکشنبه 2/6/93

منطقه اجرا : پلور                                         نوع برنامه: ِافراز چکاد

سرپرست:آقای فریدون خسروی                         شماره تماس: 09177009055   

هزینه برنامه:به دلیل متغیر بودن هزینه ها، مبالغ مربوط به هربرنامه در خود برنامه لحاظ میگردد

چگونگی نام نویسی: فقط هموندان شرکت کننده در آزمون و برنامه هم هوایی دنا


سازبرگ بایسته این برنامه

کوله پشتی حمله

عینک آفتابی

کفش سبک کوهپیمایی

قمقمه

کاپشن و شلوار گرتکس

خودکار و کاغذ

لوازم و کمک های اولیه

لباس گرم

روسری یا شال برای آفتاب

باطری اضافی

دستمال کاغذی یا دستمال توالت

سوت

کلاه پشمی ویاپلار

کبریت

لوازم شخصی و بهداشتی و دارو

تلفن همراه

کارت بیمه، کارت شناسایی

باطون

لباس مناسب فصل برنامه و پیمایش مسیر

کیسه خواب

چراغ پیشانی یا چراغ قوه

جوراب اضافه

لیوان، قاشق، چاقو بشقاب

فلاسک چای

دستکش پشمی و یاپلار

زیر انداز

کوله چند روزه

 


برنامه روزانه و خوراک

روز هفته

تاریخ

صبحانه

نهار

شام

تنقلات

 

مکان

سه شنبه

28/5/93

-

-

*

*

بین راه

چهار شنبه

29/5/93

-

*

*

*

گوسپندسرا

پنج شنبه

30/5/93

*

*

*

*

پناهگاه بارگاه سوم

آدینه

31/5/93

*

*

*

*

ِافراز چکاد

شنبه

1/6/93

*

*

*

*

پلور

یک شنبه

2/6/93

*

-

-

-

بین راه

ته‌ سیگارها می توانند به موادی برای ذخیره‌ی انرژی و ساخت باتری‌های بهتر تبدیل شوند

محققان دانشگاه ملی سئول در کره‌ جنوبی به شیوه‌ای دست یافته‌اند که بر اساس آن می‌توان فیلتر موجود در ته مانده‌های سیگار را بعنوان ماده‌ای با بازدهی و عملکرد بالا برای ذخیره‌ی انرژی مورد استفاده قرار داد.میلیاردها ته سیگار هر ساله در سراسر دنیا به دور انداخته می‌شود و حتی زمانی که به خوبی خاموش شده‌اند، باز هم با ترشح آرسنیک، سرب و دیگر موارد شیمیایی زیان آور خطری برای محیط زیست محسوب شده و موجب آلودگی زمین و آبراه‌ها می‌شوند.تحقیقات جدیدی که توسط دانشمندان کره‌ای صورت پذیرفته نشان می‌دهد که ته مانده‌های سیگار می‌توانند به شیوه‌ی جالبی بازیافت شده و با استفاده از فیلتر آن‌ها می‌توان سطح کارایی و بازدهی مواد نگهدارنده‌ی انرژی را دو برابر کرد.محققان دانشگاه ملی سئول در کره‌ جنوبی متوجه شده‌اند که طی فرآیندی به نام pyrolysis یا تجزیه بر اثر حرارت، فیبرهای سلولوزی که فیلتر سیگار را تشکیل داده‌اند را می‌توان به ماده‌ای کربنی تبدیل نمود که می‌تواند بعنوان اجزای اصلی خازن‌ها مورد استفاده قرار گیرد. این ماده از خصوصیت شارژ سریع و دوام بالا برخوردار است که اجزای ساخته شده با آن را به دستگاه‌هایی با قابلیت ذخیره‌ی مقادیر بسیار بالای انرژی تبدیل می‌نماید. فرآیند تجزیه‌ی حرارتی، در بر گیرنده‌ی یک تکنیک سوزاندن تک مرحله‌ای است که بر اساس آن سوراخ‌های کوچکی به منظور افزایش سطح ماده در آن ایجاد می‌شود. پرفسور Jongheop Yi که یکی از ارائه کنندگان نتایج این دستاورد بوده می‌گوید:

یک ماده‌ با سطح عملکرد و بازدهی بالا که تشکیل دهنده‌ی خازن یا هر ابزار ذخیره‌ی انرژی دیگر باشد، باید از محیط سطحی بالایی برخوردار باشد که می‌توان با ایجاد نمودن مقادیر زیادی خلل و فرج در ماده بدان دست یافت. ایجاد ترکیبی از حفره‌هایی با اندازه‌های متفاوت این اطمینان را ایجاد خواهد کرد که این ماده از چگالی نیروی بالایی برخوردار بوده که همان خصوصیت اصلی در خازن‌ها به منظور شارژ و تخلیه‌ی سریع محسوب می‌شود.

این تیم تحقیقاتی، ماده‌ی ایجاد شده را با متصل نمودن آن به یک الکترود مورد آزمایش قرار داده و عملکرد آن را در یک سامانه‌ی سه الکترودی نیز مورد مشاهده قرار دادند. آن‌ها نحوه‌ی عملکرد ماده در جذب و سپس تخلیه‌ی یون‌های الکترولیت را اندازه‌گیری کردند و در نتیجه‌ی آن متوجه شدند که ماده‌ی جدید مقادیر بالاتری از انرژی را در مقایسه با گرافن، نانولوله‌های کربنی و خود کربن (موادی که در خازن‌ها و وسایل ذخیره‌سازی فعلی مورد استفاده قرار می‌گیرد) ذخیره می‌کند.محققان امیدوارند که با قرار دادن لایه‌ای از ماده‌ی کربنی جدید بر روی الکترودهای وسایل ذخیره‌سازی، بتوان به ذخیره‌سازی و بازدهی انرژی بالاتری در خودروهای الکتریکی، توربین‌های بادی و حتی دستگاه‌های موبایل دست یافت. یافته‌های این محققان در نشریه‌ی نانوتکنولوژی منتشر شده است.

روستایی در بالای یک قله

کی گومپا، نام روستایی در منطقه تبت و در مرز هند و چین بوده که در ارتفاع 4 هزار و 166 متری قرار داشته و مردمان آن سالیان متمادی است که در فضایی ایزوله و بسته زندگی کرده و تمامی جمعیت این روستا را راهبان بودائی تشکیل می‌دهند.









نقل از : باشگاه خبرنگاران

شکارچیان بی‌رحم آهوی ٤ ماهه را پوست کندند

گروه گشت و  کنترل انجمن دوستداران طبیعت رفسنجان دیروز یک شکارچی غیرمجاز را در حالی که لاشه‌ی بره‌ی وحشی ٤ ماهه‌ای در کنارش بود، دستگیر کرد.
درپی گزارشی مبنی بر شنیده شدن صدای شلیک سه گلوله در منطقه قرق اختصاصی منصورآباد رفسنجان اکیپ گشت و کنترل گروه دوستداران طبیعت رفسنجان با همراهی ماموران محیط زیست رفسنجان بامداد دیروز ١٤ امردادماه به منطقه رفتند.
 آن‌ها با دوربین در بلندی‌های نامور به هزاره جای گرفته و سرگرم بررسی شدند با مشاهده رد مشکوک دوتن و تعقیب این رد، نزدیک نیم‌روز دیدند دو شکارچی غیرمجاز در سایه کوه مشغول استراحت و خوردن خوراک هستند.
ماموران پنهانی به آن‌ها نزدیک شده و در فرصت مناسب موفق شدند یکی از آن‌ها را دستگیرکنند. شکارچی دستگیر شده یک قبضه اسلحه برنو دوربین‌دار و دو تیر فشنگ دو دستگاه دوربین چشمی و چاقو و همچنین یک لاشه بره وحشی حدودا 4ماهه  همراه داشت. در این میان با شناسایی شکارچی فراری اقدامات قانونی برای دستگیری این شکارچی خلاف‌کار دردست پیگیری است و متخلف و موارد کشف شده برای سیر مراحل قانونی به دادسرای رفسنجان معرفی شدند.

2 تن زباله هدیه گردشگران به دریاچه تار

  عباس میرزاکریمی ،سرپرست پارک ملی لار گفت:گردشگران و مهمانان ایام عید سعید فطر،  بالاترین بازدید  از  شهرستان  دماوند  را از  دریاچه تار  این شهرستان داشته اند.
 
 وی با اشاره به حضور مردم در این ایام جهت بازدید دریاچه تار افزود:  حدود 2 تن  زباله حاصل  ازحضور  گردشگران  در اثر طبیعی  ملی دریاچه  تار جمع آوری شد که با هماهنگی مسئولان  شهرستانی  این زباله ها  به محل دفن  زباله شهرستان دماوند  منتقل گردید.

 گفتنی است دریاچه تار و هویر  چهار سال پیش  با مصوبه  هیأت وزیران  به اثر  طبیعی ملی  ارتقاء پیدا کرده  و جزء مناطق  تحت مدیریت  چهارگانه  سازمان حفاظت  محیط زیست  می باشد .


نقل از :سایت باشگاه خبرنگاران



یادی از شهید کوهستان رضا خورشیدی


رضا خورشیدی متولد 3 مرداد 1364 در شهرستان فیروزآباد فارس که در تاریخ 13 مرداد 1385 در کوهستان دنا به بیکران ها پیوست...

تحصیل را در دبستان روزبه آغاز کرد و بعد از ساکن شدن خانواده در شیراز در دبستان بعثت و مدرسه شهید دستغیب و در رشته الکتروتکنیک در هنرستان ذوالانوار ادامه داد .در سال 1383 در مقطع کاردانی در دانشکده فنی باهنر پذیرفته شد ودر سال 85  چند روز قبل از وداعش   فارغ التحصیل گشت .

از سال 82 در گروه کوهنوردی و اسکی شیراز پیش از تبدیل به باشگاه شدن شروع فعالیت در رشته کوهنوردی نموده بود و با شرکت در دوره های  کار آموزی کوه پیمایی ، برف  ، سنگ نوردی آنها را با موفقیت طی نمود. صعود او به قله های دماوند ،سبلان ،تاسک ، بل ، رنج و برم فیروز و قله های رشته کوه دنا (پوتک ، کل خرمن ، حوض دال ، نمک  ،برف  کرمو ، حرا ،  کرسمی ، بیژن یک ( که گواه همت وعشق و علاقه او به مکان مقدسی به نام کوهستان دنا است که میعاد گاه ابدی او شد)  و ... در کارنامه او به ثبت رسیده است.

رضا خورشیدی جوانمردانه .........

جمله ای که در این روزها هیچ یک از همنوردان و اعضای خانواده او نمی توانند به زبان بیاورند. یعنی باورشان نمی شود .

رضا جوانی شاد و دل زنده که هجرتش برای هیچ کدام ما باورکردنی نیست. هنوز پ‍ژواک صدای خنده ها و آواز هایش درطنین کوه ها و صخره ها در جمع گرم همنوردان به گوش می رسد.

به قول همنوردان ما دیگر چگونه می توانیم بدون او به کوه برویم .

چگونه می توانیم جلسات باشگاه را بدون او برگزار کنیم .

هر گاه عزیزی را از دست می دهیم همه لب به تعریف و تمجید اغراق آمیز می گشاییم ولی در مورد رضا گواهی تک تک همنوردان او در باشگاه شیراز جوان مهر تاییدی بر تمامی صفات والای انسانی و اخلاقی اوست .

جوانی که همه دوستش داشتند و جز خوبی و جوانمردی از او چیزی ندیدند .

عاشق کوه و کوهنوردی و همنوردانش بود .

نگاهی گذرا به فعالیت های او گواه همت وعشق و  علاقه او به مکان مقدسی به نام کوهستان دنا است که میعاد گاه ابدی او شد.

صعود قلل کل خرمن ؛حوض دال ,نمک  ،برف کرمو ، حرا ،  کرسمی ، بیژن یک که همگی از قلل رشته کوه دنا می باشد و در نهایت در 13 مرداد 1385 در تنگ کیخسرو دنا در منطقه خفرپادنا به بیکران ها پیوست.



ای اورست آرزوهایمان

ناباورانه کجا رفتی

تو خود می دانستی و می گفتی :

که مادر روزی برنمی گردم

نباید گریه ات بینم که خود غمخوار می گردم .

ولی ما گفته هایت را همیشه طنز پنداشتیم .

***


امسال نیز همچون سالیان گذشته در سالگرد عروج این شهید کوهستان 

روز یک شنبه (93/5/12) در همایش هفتگی باشگاه یادواره این عزیز از دست

رفته برگزار  گردد. همچنین سه گروه از کوهنوردان باشگاه در صعود به

 خط الرس مرکزی دنا ، صعود به قله دماوند و صعود به ارتفاعات تنگ کیخسرو دنا (محل عروج این کوهنورد جوان)صعود کردند و یاد و خاطر این شادروان را گرامی داشتند.

چهار زن ماجراجو که نمی شناسید



ماجراجویی همیشه در خون انسان ها بوده است و از روز اول خلقت اگر این حس در بدن انسان ها نبود هیچ زمانی ما پیشرفت نمی کردیم و شاید خیلی از کشفیات امروز رخ نمی داد.  

به گزارش سرویس کشکول جام نیوز، شاید با شنیدن ماجراجویی یاد مردهایی بیافتید که کوله های بزرگی دارند و با استفاده از عصا به دل کوه و جنگل می زنند تا به کشفیات جدید برسند اما در طول تاریخ سوای آقایان خانم هایی هم بوده اند که ماجراجویی را سرلوحه خود کردند و بیشتر عمر خود را به این کار گذرانده اند. در ادامه بیشتر با 4 زن ماجراجو آشنا خواهیم شد:

 

ماری کینگزلی

" ماری کینگزلی " در سنین کودکی و نوجوانی به همراه پدر خود سفرهایی به منطقه غرب آفریقا داشت و در آن مناطق به عنوان کمک به یادداشت برداری از تحقیقات پدر خود مشغول شد. پس از مرگ پدر خود وی دو سفر به آفریقا داشت و در طول این سفر تحقیقات ناتمام پدر خود را تکیمل کرد و چندین نمونه جانور و فسیل نایاب را هم به انگلستان آورد. تحقیقات او کمک کرد تا تصورات غلط در مورد قبایل آفریقایی تغییر کند. او در سال 1900 در آفریقای جنوبی به دلیل ابتلاء به بیماری "تیفویید" درگذشت.

 

 

لویس بوید

 

این زن ثروتمند آمریکایی به لطف ثروت فراوانی که از طرف والدینش به او ارث رسیده بود توانست تا به علاقه خود که همان ماجراجویی در قطب بود بپردازد. او پس از مرگ والدین خود در سال 1920 میلادی به اروپا سفر کرده و در سال 1926 اولین سفر خود را به قطب شمال انجام داد. او در این سفر بیشتر به اکتشاف و فیلم برداری از قطب شمال پرداخت. او در تلاش برای یافتن کاشف معروف نروژی "روئال آمونسن" در سال 1928 تلاش فراوانی را از خود نشان داد و با وجود ناموفق بودن این تلاش موفق به دریافت نشان از پادشاه نروژ شد. در سال 1955 میلادی وی تبدیل به اولین زنی شد که به وسیله هواپیما به نقطه شمالی زمین رسید.

 

 

نلی بلی

این زن ماجراجوی آمریکایی یکی از معروفترین ماجراجویان در آمریکا به حساب می آید. او در اولین ماجراجویی مهم خود به عنوان خبرنگار روزنامه " New York World " با جا زدن خود به عنوان یک دیوانه به یک مرکز نگهداری از زنان دیوانه در جزیره " بلک ول " منتقل شد. او مدت 10 روز را در این مرکز سپری کرد و مشاهدات خود را در مورد آزار بیماران و عدم رسیدگی به آنها به رشته تحریر درآورد. این مقاله او باعث یک تغییر بنیادین در زمینه نگهداری از بیماران روانی در آمریکا شد. اما شاید معروفترین حرکت او سفر به دور دنیا در 72 روز است. او با کمک وزیر خارجه وقت آمریکا در آن زمان یک گذرنامه ویژه بدست آورده و توانست با گذر از اقیانوس اطلس، کانال سوئز و چین در مدت 72 روز و 6 ساعت و 11 دقیقه سفر خود به دور کره زمین را به اتمام برساند.

 

 

فریا استارک

این زن انگلیسی یکی از معروفترین جهانگردان انگلیسی است که در طول زندگی خود به کشورهای بسیار زیادی از جمله ایران نیز سفر کرده است. کودکی وی در کشور ایتالیا گذشت. او در سالهای اولیه زندگی خود بیشتر بیمار بوده و اوقاتش را در خانه و بستر بیماری گذراند. از دهه 1920 به بعد وی سفرهای طولانی خود را آغاز کرد که در طی آنها به ایران آمده و تبدیل به اولین زن خارجی  شد که به قلعه الموت رفته و سپس کتابی را در مورد این قلعه و پیروان " حسن صباح " به رشته تحریر درآورد. او تا پایان عمر خود به سفر کردن و نوشتن سفرنامه های گوناگون ادامه داد.

 

نقل از : باشگاه خبرنگاران