اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی
اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

تغییر سیاست گردشگری نپال در پی فاجعه در هیمالیا

توبیاس پانتل، گردشگر آلمانی خود را برای سفری پنج روزه در منطقه آناپورنا آماده می‌کند – درست همان منطقه‌ای که هفته گذشته کولاک شدید جان دهها کوهنورد را گرفت و فاجعه‌ای مرگبار برای کوهنوردان نپال رقم زد.

در حالی که جستجو برای دهها کوهنورد ناپدید شده در قله‌های برف‌پوش و پر فراز و نشیب هیمالیا ادامه دارد و بستگان افراد ناپدید شده در گوشه و کنار جهان نومیدانه در انتظار خبری از عزیزانشان هستند، عده زیادی آماده کوهنوردی در همان نقطه می‌شوند. خانم پانتل، همان طور که بیرون هتل کاتماندو نشسته، و همراه با شوهرش آبجویی می‌نوشد و سیگاری دود می‌کند، می‌گوید:

«یک سانحه طبیعی بود و ممکن بود هر جای دیگری اتفاق بیافتد. من می‌خواهم آنجا بروم چون خیلی زیباست. فکر نمی‌کنم این دفعه هوا توفانی شود.»

هر سال هزاران ماجراجو مثل خانم و آقای پانتل، به ارتفاعات دیدنی اطراف آناپورنا – دهمین قله بلند جهان – سفر می‌کنند؛ اما بسیاری از آنها تجربه کوهنوردی ناچیزی دارند. خیلی‌شان جوان‌هایی هستند که با یک کوله پشتی، و بی‌اطلاع از خطرها، بدون کمک گرفتن از راهنماهای آموزش‌دیده به این به این سفر می‌روند.

اکنون دولت نپال با سیلی از انتقادها روبه‌روست که «چرا به کوهنوردان درباره توفانی که در راه بوده هشدار نداده است.» دولت نپال درباره هزاران گردشگری که به منطقه سفر می‌کنند، تردیدهایی نشان داده. به گفته موهان کریشنا، معاون وزیر گردشگری نپال: «اگر گردشگران کمتری داشته باشیم که برای بالارفتن از کوه، راهنما استخدام می‌کنند، بهتر از هزاران گردشگری است که مقررات کوهنوردی را زیرپا می‌گذارند.» آقای کریشنا گفت بسیاری از کسانی که موقع توفانی شدن هوا در آناپورنا بودند، پیش از رفتن به منطقه نام خود را نزد مقامات ثبت نکرده بودند، و به این ترتیب امدادگران اطلاع موثقی نداشتند که چه کسانی، و کلاً چند نفر در زمان توفانی شدن هوا در آن مسیر کوهستانی بودند. وی به خبرگزاری رویترز گفت: «این وضع بیش از این قابل تحمل نیست.»

این نظر که همه کوهنوردان باید راهنما استخدام کنند، ممکن است عملی نباشد – آن هم برای کشوری که اقتصادش عمدتاً به گردشگری متکی است.

از سوی دیگر، الیزابت هاولی، شهروند آمریکا که از سال ۱۹۶۰ (۱۳۳۹) در نپال به سر می‌برد و درباره سفرهای اکتشافی عمده در رشته کوه‌ هیمالیا می‌نویسد، می‌گوید: «محدود کردن ورود گردشگران بی‌معنی است، مخصوصاً که دولت نپال دارد قله‌های جدیدی را به روی کوهنوردان خارجی باز می‌کند.»

«پروژه منطقه حفاظت شده آناپورنا»، نهاد دولتی که ورود و خروج گردشگران در رشته کوه‌های شمال غرب نپال را ثبت می‌کند، گفته هنگامی که کولاک شروع شد، تنها نام ۱۲۰ نفر در آن دفتر ثبت شده بود.

اما هلیکوپترهای نظامی و امدادگران بیش از ۴۰۰ نفر را به نقاط امن انتقال داده‌اند و هنوز در جستجوی بیش از ۶۰ نفر که احتمال می‌دهند هنوز در آن منطقه باشند، به گشت زنی ادامه می‌دهند.

یکی از مسئولان این دفتر به رویترز گفته «فکرش را هم نمی‌کردیم که این همه آدم آن بالا مشغول کوه‌پیمایی هستند. گردشگران خارجی باید اسم‌شان را اینجا ثبت کنند، و دنبال پسربچه‌های محلی که می‌گویند راهنمای حرفه‌ای هستند، راهی کوه نشوند.»

یک مقام نظامی که در عملیات امداد همکاری می‌کرد گفت بعضی از توریست‌ها حتی لباس مناسب فصل همراه نداشتند و خودشان را در پلاستیک پوشانده بودند تا کمی گرم شوند.

شمار قله کوه‌ها در نپال به بیش از ۱.۳۰۰ می‌رسد، که از آن میان، ۴۱۴ قله – از جمله اورست – به روی کوهنوردان و گردشگران باز است. شش ماه پیش، ۱۶ راهنمای کوهنوردی در سقوط بهمنی از یخ جان سپردند.

بر اساس آمار دولتی، سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۰)، بیش از ۱۰۶.۰۰۰ هزار جهانگرد خارجی برای کوهنوردی و کوه‌پیمایی به نپال رفتند.

به نظر می‌رسد دولت نپال – که هفته گذشته هدف انتقادهای شدید قرار گرفت چون به موقع درباره وضعیت هوا هشدار نداده بود – اکنون مصمم است مانع از کار افرادی شود که بدون داشتن مجوز و تجربه کافی «راهنمای گردشگری آزاد» می‌شوند و در ازای دستمزدی معادل تنها ده دلار در روز، گردشگران را به قله‌ها می‌برند.

به نظر وزیر جهانگردی نپال، روزی که کولاک زمین و آسمان را به هم دوخت، بیشتر راهنماهای گردشگران در گذرگاه تورونگ‌لا آمادگی کافی نداشتند:

«مسأله این جاست که همه مردان جوان می‌خواهند راهنمای گردشگری باشند، چون کار هیجان‌انگیزی است و به آن‌ها امکان می‌دهد در زمانی کوتاه، پول زیادی به دست آورند. این جور توریسم غیرمسئولانه، وجهه نپال را مخدوش می‌کند.»

اکنون دولت نپال تصمیم دارد اسامی ۱۰.۰۰۰ مرد نپالی را که به عنوان راهنما یا باربر کوه کار می‌کنند، ثبت کند و گردشگران را ملزم کند که پیش از شروع به کوه‌پیمایی، از مقامات محلی «مجوز رفتن به کوه» بگیرند.

راهنماهای محلی واکنش دولت به فاجعه هفته گذشته را «یاوه» و غیرعملی می‌دانند. خانم هاولی – که دولت نپال اخیراً قله‌ای را به نام او قله هاول نام‌گذاری کرده – می‌گوید تردید دارد که دولت برای گردشگرانی که با بودجه اندک به نپال می‌روند، محدودیت قائل شود:

«آخر چاقو که دسته خودش را نمی‌برد! تعجب نمی‌کنم اگر این فاجعه به زودی از یاد همه برود.»

10 روش برای ادای دین در برابر سرزمین مادری

سرزمین مادری جایی است که متولد شده ایم و در آن پرورش یافته ایم. جایی است که هر کسی به آن تعلق خاطری خاص و جدا ناشدنی دارد. بوی خاکش و رنگ آسمانش همیشه در ذهن می ماند. جایی که مردمانش نسبت به هم احساس نزدیکی دارند و به نوعی همراه و پشتیبان هم هستند. سرزمین مادری موسم عاطفه های یکرنگ است، جولانگاه خاطره های شیرین و خاستگاه عشق ابدی. سرزمین مادری دارای حرمت است و همگان موظفند به طریقی دین خود را در برابر آن ادا کنند چون از هوایش نفس میکشند، از غذایش می خورند، از آبش می نوشند و زندگانی میگذرانند.
 
در این بخش به 10 راه اشاره میکنیم که می توانید بوسیله آنها مقداری از دین خود را به سرزمین مادری تان ادا کنید:

1- هر روز کاری خوب انجام دهید.

از کمک کردن به افراد بی بضاعت و تنگدستان گرفته تا عیادت از بیماران و سالمندان و گره گشودن از مشکلات گرفتاران، با خود قرار بگذارید که در هر روز کاری خوب، هرچند کوچک، انجام دهید.

2- تلاش کنید فرد مفیدی باشید.

شرایط کنونی یک سرزمین، برآیند افکار و رفتار همه افراد آن سرزمین است. هر کسی برای اعتلا و پیشرفت سرزمین مادری اش باید از خود شروع کند و سعی نماید سهم خود را ادا کند. حتما نباید کاری بزرگ انجام دهید، همین که قدمهای کوچک مثبت را با عشقی بزرگ بردارید کافیست.

3- هوای هموطنان خود را داشته باشید.

برای پشتیبانی و یاری رساندن به دیگران پیشقدم شوید. به انسانها احترام بگذارید و همیشه لبخند بر لب داشته باشید. وقتی در طول روز به اطراف خود نگاه میکنید مطمئناً فرصت های زیادی را خواهید یافت که میتوانید با دستگیری از دیگران، به آنها کمک کنید. حق تقدم سالمندان و کودکان را در همه حال رعایت کنید، بی توقع عشق بورزید و هیچکس را قضاوت نکنید.

4-محافظت از محیط زیست را یک اولویت بدانید.

همه ما دربرابر محیطی که در آن زندگی میکنیم و تلاش برای ایجاد شرایط بهتر زیستی و جلوگیری از صدمه دیدن طبیعت مسئولیم. کاشتن درخت، تولید زباله کمتر، استفاده بیشتر از وسایل نقلیه عمومی و جلوگیری از هدر رفت منابع تجدید ناپذیر مانند آب، رعایت بهداشت و پرهیز از آلوده کردن اماکن عمومی، برخی از مواردی هستند که برای نگهداری از محیط زیست باید لحاظ شوند.

5- زمان مطالعه خود را افزایش دهید.

افراد جامعه ای که مطالعه نمیکنند همیشه در یک زندان فکری و اعتقادی محبوس هستند و اینگونه است که سرزمین مادری شان فرصت پیشرفت و توسعه پیدا نمی کند. مردمی که کتاب نمی خوانند به نوعی اسیر و دنباله رو کسانی هستند که از این نقطه ضعف و عدم آگاهی عموم به نفع خود برای فریفتن و به بیراهه کشاندن آدمها بهره میبرند. بنابراین مطالعه و ارتقای فرهنگ کتاب خوانی درنهایت به اعتلای همه جانبه یک سرزمین خواهد انجامید.

6- در یک زمینه تخصص پیدا کنید.

متخصص شدن در یک حرفه، هم آینده شما را از لحاظ شغلی تضمین میکند و هم سودآوری سرشاری برای سرزمین مادری تان دارد. تصور کنید که همه افراد یک جامعه در حرفه شان متخصص باشند و از تجربه خود برای بهبود شرایط استفاده کنند، آنگاه بسیاری از مشکلات و معضلات براحتی حل میشد. سعی کنید تا جایی که میتوانید تجربه کسب کنید و سطح شغلی خود را بالا ببرید و اندکی از این اندوخته را رایگان به دیگران اختصاص دهید.

7- در شرایط اضطرار، منافع جمع را به منافع شخصی مقدم بدانید.

وقتی حادثه ای غیر مترقبه مانند سیل، زلزله و طوفان رخ میدهد، هم دل و متحد برای حمایت از دیگران بکوشید و بجای هجوم برای جمع آوری مواد غذایی و سایر مایحتاج، بکوشید تا منافع عموم به رفع نیازهای شخصی تان ارجحیت داشته باشد.

8- به فکر نسلهای بعد باشید.

سرزمین مادری شما فقط به شما تعلق ندارد، بلکه به نسلهایی که قرار است در آینده در آن زندگی کنند نیز متعلق است. یادتان باشد که پیشرفت و آبادانی مطالبه ای است که نسلهای آینده از شما خواهند داشت و منابع یک سرزمین امانتی است که باید بخوبی از آن مراقبت کنید تا به دست آیندگان برسد.

9- در برابر متجاوزان متحد شوید.

در دنیای امروز همیشه احتمال دارد کشوری یا گروهی به سرزمین شما تجاوز کنند. در این شرایط باید همه در برابر این تعدی متحد و همصدا برای دفاع از سرزمینشان به پا خیزند و تا بیرون راندن متجاوزان از پای ننشینند و از هیچ فداکاری دریغ نکنند. دفاع از سرزمین مادری دینی است که بر گردن همه است.

10- به سلامتی تان اهمیت بدهید.

یک سرزمین سالم نیاز به مردمانی سالم دارد. باید به سلامت جسم و فکرتان اهمیت دهید. سالم غذا بخورید و همیشه وقتی را برای ورزش کنار بگذارید. شادی را فراموش نکنید و مثبت بیاندیشید. استرس و افکار منفی را از خود دور کنید. هر روز بخندید و از غم و اندوه فاصله بگیرید. تفریح و مسافرت کنید. به موسیقی گوش دهید، به سینما، تئاتر، کنسرت و موزه بروید و ذهنتان را از نا امیدی و افسردگی خالی کنید.


شما معماران سرزمین مادری تان هستید، معماری خوب باشید...

خجسته باد 7 آبان



مرا در جهان هدیه آرامش است
به گیتی شکوفایی دانش است

غم مردمم رنج و شادی نکوست
مرا شادی مردمان آرزوست

چو روزی مرا عمر پایان رسید
زمانی که جانم ز تن پر کشید

نه تابوت باید مرا بر بدن
نه با مومیایی کنیدم کفن

که هر بند این پیکرم بعد از این
شود جزئی از خاک ایران زمین

هفتم آبان ماه روز بزرگداشتِ نمادِ خرد، فرهنگ و وجدانِ ایرانیان، کوروش بزرگ، خجسته باد

دگزامتازون،مصارف و عوارض آن

در این قسمت با داروی پرمصرف دگزامتازون که اکثر ما فکر میکنیم بی عارضه است و معمولا به صورت گستره از آن استفاده میشود آشنا خواهید شد..

دگزامتازون،مصارف و عوارض آن


{multithumb}کورتیکواستروئیدها و از آن جمله داروی دگزامتازون ، پردنیزولون ، بتامتازون و … داروهایی هستند که عملشان ….

کورتیکواستروئیدها ( ضد التهاب استروئیدی )

 

 

کورتیکواستروئیدها و از آن جمله داروی دگزامتازون ، پردنیزولون ، بتامتازون و … داروهایی هستند که عملشان مشابه با عمل هورمونهای مترشحه از قشر فوق کلیوی انسان است و اغلب در مواردی استفاده می شود که بدن اتسان قادر به ساخت کافی این هورمونها نمی باشد .

همچنین این داروها در موارد التهاب ( تورم ، قرمزی ، درد)  درمان فرم های خاص آرتزیتیس ( بیماری التهابی مفاصل ) بیماریهای پوستی ، خونی ، کلیوی ، چشم ، تیروئید ، روده ای ، آلرژی ( حساسیت ) شدید و آسم استفاده می شود .

این دارو در درمان انواع ویژه سرطانها نیز کاربرد دارد .

این دسته دارویی همچنین یکی از انواع داروهای دوپینگ رایج در میان ورزشکاران دوپینگی است که متاسفانه مدتی است که در برخی باشگاههای بدنسازی به همراه سایر استروییدهای آنابولیک ( هورمون های مردانه ) با وعده های دروغین  و با قیمت های گزاف به افراد تزریق می شود .

در این مطلب سعی بر آن شده است که نکاتی کلیدی در مورد داروی خوراکی دگزامتازون برای بیمارانی که به صورت طولانی مدت از این دارو استفاده می کنند توضیح داده شود .

چگونگی استفاده از داروی دگزامتازون :‌

 

در صورتی که پزشک مقدار معینی از دارو را تجویز نموده است هرگز مقدار مصرف آن را کم و زیاد نکنید و به طور ناگهانی آن را قطع نکنید . قطع مصرف ناگهانی دارو می تواند باعث کاهش اشتها ، ناراحتی معده ، استفراغ ، گیجی و حواس پرتی ، سردرد ، تب و درد مفاصل و ماهیچه ها  ، پوسته ریزی و کاهش وزن شود در صورتی که دارو به صورت طولانی مدت مصرف شود پزشک شما حتماً مصرف آن را به تدریج برای شما کاهش خواهد داد تا زمانی که مقادیر مصرف ( دوزاژ دارو ) کاملاً سازگار با بدن شما شود .

( پس بنابراین هرگز آن را ناگهانی قطع نکنید . )

 

 

قبل از مصرف دگزامتازون به موارد زیر توجه داشته باشید :

 

۱-     در صورت حساسیت به دگزامتازون ، آسپرین یا هر داروی دیگری به پزشکتان توضیح دهید .

۲-   به پزشکتان در مورد همه داروهایی که استفاده می نمائید توضیح دهید مخصوصاً داروهایی مانند رقیق کننده های خون یا آنتی کواگولانت مانند وارفارین ، داروهای ضد روماتیسم ،آسپرین ، سیکلوسپورین ، دیگوکسین ، دیورتیک ها ، افدرین ، استروژن ، کتوکونازول ، قرصهای
ضد بارداری خوراکی ،فنوباربیتال ،فنی توئین ، ریفامپین ، تئوفیلین ، ویتامین ها

۳-     در صورتی که شما بیماری قارچی دارید ( به غیر از روی پوستتان ) نباید بدون اجازه پزشک از داروی دگزامتازون استفاده کنید .

۴-   در صورت داشتن هر یک از بیماریهای کبدی ، کلیوی ، روده ای ، بیماری قلبی ، دیابت ، اختلال در عملکرد غده تیروئید ، فشار خون بالا ، بیماریهای روانی ، میاستنی گراویس ، پوکی استخوان ، عفونت چشمی ، هرپس ، صرع و سل را مطلع سازید .

۵-     در صورت حاملگی و شیر دهی پزشک خود را مطلع سازید .

۶-     در صورت داشتن هر گونه عمل جراحی شامل عمل جراحی دندان و … پزشکتان را باید باخبر باشد .

۷-   در صورت داشتن سابقه هر گونه زخم ( زخم گوارشی ، زخم های باز و … ) و یا دریافت مقادیر مصرف ( دوزهای ) بالا از آسپیرین و یا داروهای ضد روماتیسم پزشکان را مطلع سازید .

محدودیت رژیم غذایی  هنگام مصرف :

 

بیمار باید در هنگام مصرف دارو یک رژیم کم سدیم ، کم نمک ، سرشاراز پتاسیم یا یک رژیم پروتئین داشته باشد .

دگزامتارون می تواند باعث ناراحتی معده نیزشود بنابراین بهتر است دارو با غذا یا شیر مصرف شود .

در صورت فراموش کردن یک نوبت از دارو به شرط آنکه فاصله زیادی تا زمان مصرف نوبت بعدی از دارو وجود داشته باشد آن نوبت به محض یاد آوری مصرف شود در غیر این صورت تنها نوبت دوم مصرف گردد .

عوارض جانبی دارو :‌

 

داروی دگزامتازون می توان باعث عوارض جانبی نیز بشود که در صورت طولانی شدن ویا از بین رفتن هر گونه ازاین علائم بایدپزشک را مطلع ساخت عوارض جانبی شامل :‌

۱-       تحریک پذیری و ناراحتی معده

۲-       استفراغ

۳-       سردرد

۴-       گیجی

۵-       بی خوابی

۶-       بی قراری

۷-       افسردگی

۸-       اضطراب

۹-       آکنه و جوش

۱۰-   افزایش رشد مو

۱۱-   بدن به آسانی کبود و کوفته می شود .

۱۲-   دوره های قاعدگی نامنظم یا غایب خواهد شد .

در صورت رویت هر یک از علائم زیر پزشک را فوری مطلع سازید :‌

۱ – راش پوستی       ۲- تورم در صورت ، اندام های انتهایی قوزک پا  ۳- اشکال و اختلال در بینایی ۴- سرماخوردگی یا عفونتی که برای مدت طولانی ادامه دار است .   ۵- ضعف عضلات   ۶- مدفوع سیاه یا قیری رنگ

سایرعوارض کورتیکواستروییدها :

 

پوکی استخوان ، چاقی ، اختلال حافظه ، قرمزی پوست ، افزایش میزان چربی که باعث پف کردن فرد و علامتی به نام صورت ماه شکل ( صورت گرد ) و تنه بوفالو ( تجمع چربی در نقاطی مانند سینه و پهلو ) افزایش تحلیل پروتئینی بافتی و اختلال ضربان قلب می گردد .

 

 

سایر اطلاعاتی که یک بیمار باید بداند :

 

  • پزشک شما ممکن است آزمایشاتی را بنویسد که دوز دارو و پاسخ بدن به داروی دگزامتازون را چک کنند این آزمایشات مخصوصا در کودکان به دلیل اثرات کاهش دهنده رشد استخوانی دگزامتازون اهمیت دارد .
  • در صورت بدتر شدن وضعیتتان سریعا پزشک را مطلع سازید .
  • هنکام مراجعه به پزشک به همراه خود کارتی را داشته باشید که بر روی آن مورد بادداشت شده باشد : تعداد دوزهای دریافتی به همراه تاریخ که در صورت افزایش و یا کاهش تدریجی آن به دقت نوشته شود .
  • این دارو ممکن  است شما را نسبت به بیماری مستعد و آسیب پذیر کند اگربیمار شما در معرض بیماری آبله مرغان ، سرخک ، و یا سل در هنگام دریافت این دارو است به پزشک گزارش دهید . انجام واکسیناسیون یا هر گونه ایمن سازی دیگری و یا حتی انجام هر گونه تست پوستی تنها باید اجازه پزشک باشد .
  • هر گونه صدمه و آسیب یا نشانه های عفونت را ( تب ، درمان اتفاق می افتد ) را گزارش دهید .
  • پزشک امکان دارد وزن روزانه را از شما بخواهد بنابراین خو درا هر روز وزن کرده و هر گونه تغییر غیر طبیعی را به پزشک گزارش دهید .
  • اگر خلط بیمار شما ضخیم شده یا رنگش تغییر کرده است و به رنگ سبز با زرد درآمده ، پزشک را مطلع سازید زیرا این موارد می تواند نشانه عفونت باشد .
  • دگزامتازون می تواند باعث افزایش سطح خون شود بنابراین در صورتی که به بیماری دیابت (قند خون ) مبتلا هستید و همزمان این دارو را نیز  استفاده می کنید سطح قند خونتان را در منزل کنترل و پیگیری کنید تست گلوکز ( قند ) خون و تست ادراری گلوکز را به دفعات بیشتر انجام دهید و سپس به پزشکتان در مورد افزایش قند خونتان و یا وجود قند در ادرار حتماگزارش دهید بنابراین با توجه به مقادیر آزمایشات و البته با صلاحدید پزشکتان دوزداروهای دیابت شما و همچنین رژیم غذایی تان ممکن است تغییر یابد .
  •  نقل از: سایت تفریحی قشنگ فان

فاجعه ای بنام شکار حیوانات در ایران

انسان بی رحم ترین حیوان است، با اینکه انسان خود نوعی حیوان است که دارای عقل و اختیار است ولی گاه از این عقل و اختیار در جنبه های منفی استفاده میکند و باعث به خطر افتادن زیستگاه حیوانات دیگر میشود؛ اینکه چرا انسانی دست به چنین کار فجیعانه ای میزند ممکن است سوال خیلی ها باشد؛ واقعا چرا انسان که خود را بر موجودات دیگر برتر میبیند و دارای عقل و احساس هست دست به چنین جنایات بی رحمانه ای میزند؟ شکار حیوانات نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای جهان یکی از منفورترین کارهایی است که یک انسان میتواند انجام دهد. تصویری که در زیر مشاهده خواهید کرد اندکی تکان دهنده است وقتی که یک آتش نشان استرالیایی و یک شهروند معمولی دست یک حیوان بنام کوالا را گرفته و به او آب میدهد. واقعا این عمل چقدر میتواند زیبا و دوست داشتنی باشد؟ و شما یکی دیگر از تصاویر مربوط به جنبی منفی اعمال انسانی را مشاهده خواهید کرد که دست به شکار بی رویه حیوانات کمیاب میزنند.


فاجعه ای بنام شکار حیوانات در ایران


فاجعه ای بنام شکار حیوانات در ایران

و اما تصاویری منفی از دیگر کارهایی که یک انسان می تواند انجام دهد!

فاجعه ای بنام شکار حیوانات در ایران


 فاجعه ای بنام شکار حیوانات در ایران

تصویر زیر نیز یکی دیگر از تصاویر حیوان آزاری است،نکته نارحت کننده تر این است که عده ای در شبکه های اجتماعی تصویر زیر و تصاویر حیوان آزاری مشابه این را میگذارند و به سخره گرفته و میخنند!

فاجعه ای بنام شکار حیوانات در ایران


خودتان قضاوت کنید کدامیک زیباست و کدامیک دل آدم را به درد می آورد؟!

واقعا به چه قیمتی یک انسان به خود جرات میدهد که دست به چنین کارهایی بزند؟!

جز افکار سودجویانه چیز دیگری میتواند در این کار سهیم باشد؟

بی شک فرهنگ سازی صحیح میتواند جلوی خیلی از این کارها را بگیرد.

خوشبختانه چند سالی است که مسئولین با جدیت دست به کار شده اند و با اقداماتی همچون قرار دادن نماد یوزپلنگ بعنوان نماد ایران در جام جهانی فوتبال و توجه بیش از پیش رسانه ها و… اهمیت این موضوع را به مردم القا کرده اند و این نشان از عزمی دوباره برای جلوگیری از شکار بی رویه حیوانات و حیوان آزاری است.

شاید برخی افراد بخواهند به قصد تفریح، شکار حیوانات را شروع کنند، ولی این نکته را باید دانست که کسی که میخواهد تفریح کند میتواند به گوشه ای از طبیعت برود و از نعمت های بینظیر خداوندی بهره مند شود، صدای پرندگان و حیوانات را بشنود و لذت ببرد از زیبایی های آنها عکس برداری کند ، نه اینکه به جان حیوانات بیگناه بیفتد و احساس لذت کند، بی شک چنین کاری جز احساس گناه و شرمساری هیچگونه لذتی نخواهد داشت.

حیوانی که در زیستگاه خود دنبال آذوقه برای فرزندان خود میگردد، یا برای تفریح و آب خوردن به محلی آمده است و بی خبر از آن که شکارچیانی از همه چیز بی خبر، در کمین نشسته اند تا جان او را بگیرند.

امروزه در کشور اکثرا زیستگاه های طبیعی توسط شکاربانان محافظت و کنترل میشود اما متاسفانه در برخی مناطق کشور مشاهده میشود که شکاربانان نیز با شکارچی ها همکاری داشته و اجازه میدهند آنها وارد حریم زیستگاه حیوانات شده و به راحتی هرچه تمام تر حیوان مورد نظر خود را شکار کنند.

انسان موجودی است که هم میتواند زیبا باشد و هم نازیبا، پس چه خوب است که انسان لباس خوبی و زیبایی بر تن بپوشد و از زیبایی های طبیعت خداوند محافظت کند.

نقل از : سایت تفریحی قشنگ فان