اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ، اکوتوریسم ، اسکی  و دوچرخه سواری
اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ، اکوتوریسم ، اسکی  و دوچرخه سواری

اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ، اکوتوریسم ، اسکی و دوچرخه سواری

دوچرخه‌ای که SMS می‌دهد

مخترعان فرانسوی دستگاهی را اختراع کرده‌اند که در صورت دزدیده شدن دوچرخه پیامکی را به صاحب دوچرخه ارسال می‌کند. 

 مخترعان فرانسوی نگرانی صاحبان دوچرخه از دزدیده شدن این وسیله نقلیه را از بین برده اند. آنها دستگاهی را اختراع کرده اند که با هرگونه جابه جایی دوچرخه توسط افراد ناشناس، پیامکی را به صاحب دوچرخه مبنی بر ربوده شدن آن ارسال می کند. این دستگاه تنها زمانی قادر به ارسال پیامک به صاحب دوچرخه است که دوچرخه متوقف شده باشد. از سایر مزایای این دستگاه علاوه بر ارسال پیامک می توان به ارسال آدرس و مکان حدودی دوچرخه نیز اشاره کرد.


بنا به گزارش های منتشر شده سالانه بیش از ۴۰۰ هزار دوچرخه در فرانسه ربوده می شوند که مخترعان امیدوارند با کمک این دستگاه بتوانند آمار سرقت دوچرخه ها را کاهش دهند.

" تور چهار روزه استان کرمان "


 


  **** زمان: 9 لغایت 12 آبانماه 1393   ****

کامل ترین تور استان کرمان با بازدید از جاذبه های:

کویر

کویر شهداد و بازدید از یاردانگها و نبکاهای دشت لوت
دیدن غروب و طلوع خورشید در کویر
یک شب اقامت در کمپ کویری شهداد
پیاده روی شبانه در دل کویر و دیدن آسمان شب کویر
بازدید از قلعه شفیع آباد
 

کرمان
بازدید از بلند ترین بازار ایران، بازار کرمان
بازدید از زیبا ترین حمام ایران
 ضرابخانه کرمان
مسجد جامع کرمان
گنبد جبلیه
باغ موزه هرندی، موزه سازها و نواها
 

ماهان
میراث جهانی باغ شاهزاده کرمان
مقبره شاه نعمت اله ولی
 

راین
گشت یک روزه و بازدید از
ارگ خشتی راین، دومین ارگ بزرگ خشتی جهان
آبشار راین

میمند
بازدید از روستای صخره ای میمند

 

محل اقامت
مهمانسرای جهانگردی ماهان

کمپ کویری شهداد


خدمات تور

وسیله نقلیه توریستی، 2 شب اقامت هتل، ورودی اماکن، صبحانه، پذیرایی، بیمه مسئولیت مدنی، راهنمای گردشگری

 

ظرفیت تور 14 نفر می باشد

حداکثر مهلت ثبت نام 27 مهرماه 1393 

لطفا جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید

جعفری - 09173139035
جهت مشاهده ی عکسهای این برنامه به آدرس زیر مراجعه نمایید
https://www.
facebook.com/shirazEcoTours

یخ های آلپ ناپدید شد

کارشناسان موسسه ملی تحقیقات آب و هوای نیوزیلند اعلام کردند: یک سوم حجم برف‌های دائمی و یخ‌های رشته کوه آلپ واقع در نیوزیلند جنوبی ناپدید شده است. 

کارشناسان می‌گویند: از سال ۱۹۷۷ میلادی تاکنون حجم یخ‌های آلپ در نیوزیلند جنوبی بیش از ۱۸ کیلومترمکعب یا ۳۴ درصد کاهش یافته که شدت کاهش حجم یخ‌ها طی ۱۵ سال اخیر افزایش بیشتری یافته است. ناپدید شدن این حجم وسیع از یخ‌ها با این سرعت بسیار نگران کننده است. به ویژه وقتی که این میزان ذوب‌ یخ‌ها را به ذوب یخ‌های قطبی اضافه کنیم یک سوال جدی و نگران کننده درباره آینده افزایش سطح آب دریاها و تاثیرات جوی ناشی از آن به ذهن می‌رسد.
به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز،‌ کارشناسان می‌گویند: یخچال‌های طبیعی کوچک تا متوسط در مقابل تغییرات هوا و تغییرات جوی سالیانه سریعتر واکنش نشان می‌دهند. از سال ۱۹۶۱ تا ۲۰۰۵ میلادی ضخامت صفحات یخچال‌های وسیعی در سراسر جهان به طور میانگین ۱۲ متر معادل ۹۰۰۰ کیلومتر مکعب آب، کاهش یافته است.
«
مارتین هوئلزل» و همکارانش در اداره خدمات سنجش یخچال‌های طبیعی‌، حجم یخ‌های یخچال‌های طبیعی در کوه‌های آلپ نیوزیلند جنوبی را در دهه ۹۰ قرن ۱۹ میلادی،‌ حدود ۱۷۰ کیلومترمکعب برآورد کرده که این حجم اکنون ۳۶ کیلومترمکعب است.
«
جیم سالینجر»،‌ استاد دانشگاه «آکلند» و همکارانش نیز دراین‌باره می‌گویند: از دست رفتن ۷۵ الی ۸۰ درصد از یخ‌های رشته کوه آلپ شاهدی بر تاثیرات منطقه‌ای گرمای جهانی است.در سال ۲۰۱۳ میلادی، هیئت کارشناسان بین‌دولتی سازمان ملل در امور آب و هوا برآورد کردند که ذوب یخچال‌های طبیعی از ابتدای قرن بیستم تاکنون حدود شش الی هفت سانتیمتر به ارتفاع آب اقیانوس‌ها افزوده و پیش بینی می‌شود این روند تا سال ۲۱۰۰ میلادی حدود ۱۰ الی ۲۰ سانتیمتر بیشتر به ارتفاع سطح آب اقیانوس‌ها بیفزاید.

آگاهی نامه روز کوهنورد فارس

آگاهی نامه  روز کوهنورد فارس


با توجه به  هماهنگی انجام گردیده توسط پیشکسوتان کوهنوردی استان و گروه های کوهنوردی ؛

مراسم پاسداشت روز کوهنورد در نخستین آدینه آبان ماه (93/8/2) همچون سالیان گذشته  در

منطقه  کوهچنار مهارلو  برگزار می گردد.

بدینوسیله از باشگاه ها و  گروه های شرکت کننده در خواست می گردد ساعت 6/30)) این روز
 در مکان آغاز کوهپیمایی ( پارکینگ خودروهای
) حضور داشته باشند و همچنین طبق برنامه
 
ساعت 10 این روز آغاز مراسم پاسداشت  روز کوهنورد  در مکان همیشگی  (کنار چشمه )
برگزار می گردد
.


روز کوهنورد پیشاپیش شادباش و فرخنده باد

نوشیدنی‌های انرژی‌زا و دفع آب بدن ورزشکاران


یک متخصص تغذیه ورزشی استفاده از نوشیدنی‌های انرژی‌زا را عامل دفع آب بدن ورزشکاران دانست.

دکتر ایروانی گفت‌: درباره رژیم غذایی مناسب ورزشکاران در فصل گرما با توجه به مصرف زیاد مایعات و کم اشتهایی، اظهار کرد: توصیه می‌شود که ورزشکاران در فصل گرما علاوه بر آب از نوشیدنی‌های ورزشی به جای نوشیدنی‌های انرژی‌زا استفاده کنند. نوشیدنی ورزشی ترکیبی از آب و گروهی از الکترولیت‌هاست که بدن به آنها نیاز دارد، ولی نوشیدنی‌های انرژی‌زا تنها انرژی کاذب ایجاد می‌کنند و حتی در مواقعی باعث دفع بیشتر آب از بدن می‌شوند.

او در ادامه بیان کرد: همه انسان‌ها در فصل گرما به خاطر دفع بالای آب از بدن به مایعات مفید مثل آب، دوغ، شیر و آبمیوه طبیعی نیاز دارند. البته خیلی‌ها فکر می‌کنند که چای هم چنین خاصیتی دارد، در حالی که چای باعث دفع بیشتر آب از بدن می‌شود. طبیعتا ورزشکاران با توجه به فعالیت بیشتر بدنی، الکترولیدهای زیادتری را از دست می‌دهند به همین دلیل علاوه بر مایعات گفته شده به نوشیدنی‌های ورزشی نیز نیاز دارند.

ایروانی درباره میزان مصرف مایعات برای ورزشکاران، عنوان کرد: اگر ورزشکار حجم بالایی از مایعات را مصرف کند در معده انباشه می‌شود که باعث جلوگیری از فعالیت بدنی و یا کم اشتهایی خواهد شد. پس بهتر است که این مایعات در وعده‌های فاصله دار و به میزان معقولی مصرف شوند تا روی رژیم غذایی تاثیر نگذارند.

این متخصص تغذیه ورزشی در پایان اظهار کرد: برای تغییر رژیم غذایی در فصل گرما ، ابتدا باید عادت استفاده از مایعات اصلاح شود. ورزشکاران اگر در فصل گرما کم اشتها می‌شوند بهتر است از رژیمی شامل مواد فیبردار مثل میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنند به شرطی که یکی، دو روز زودتر از مسابقه این رژیم قطع شود تا در گوارش ورزشکار مشکلی به وجود نیاید.

تلفیق ورزش هوازی و استقامتی بهترین فعالیت برای بیماران دیابتی


ورزش‌های هوازی و استقامتی هر دو برای بیماران دیابت مفیدند و به کاهش قند خون آنها کمک می‌کنند. تلفیقی از این دو نوع فعالیت بیشترین فایده را برای بیماران دیابت دارد.

 بررسی‌های جدید نشان داده است، برنامه ورزشی که تلفیقی از ورزش هوازی و ورزش استقامتی باشد، بیشترین فایده را برای بیماران دیابتی دارد و بهتر از هر گونه ورزشی می‌تواند به کنترل قند خون کمک کند.

مدیر این تحقیقات از دانشگاه وین اتریش می‌گوید: پیش از این هم گفته شده بود که ورزش کردن بهتر از هیچ کاری نکردن است. یکی از سوالاتی که باقی می‌ماند این است که کدام ورزش تاثیر بیشتری بر بیماران دیابت خواهد داشت.

تاکنون در هیچ تحقیقاتی تاثیر ورزش هوازی، ورزش استقامتی و تلفیقی از هر دوی این ورزش‌ها بر بیماران دیابت بررسی نشده بود.

در مطالعات اخیر، 915 بیمار به مدت حداقل هشت هفته‌ برنامه‌های ورزشی متفاوتی انجام دادند. نتیجه‌ نشان داد که ورزش هوازی بیشتر از ورزش استقامتی مفید است و به کنترل قند خون کمک می‌کند ، اما ترکیب ورزش هوازی و استقامتی می‌تواند در این زمینه موثرتر نیز باشد.

مدیر این تحقیقات به کالج آمریکایی پزشکی ورزشی گفت: انجم حداقل 150 دقیقه‌ ورزش ترکیبی (هوازی و استقامتی) با شدت متوسط در طول هفته‌ به بیماران دیابتی کمک زیادی می‌کند. بیماران دیابتی باید در نظر داشته باشند که ورزش برای زندگی بهتر آنها لازم است و آنها تنها نمی‌توانند با رژیم غذایی قند خون و تری گلسیرید بدن خود را کنترل کنند.

استاد دانشگاه ویسکنسین در این باره می‌گوید: ورزش منظم می‌تواند به پایین آمدن قند خون کمک کند. من همیشه به مردم می گویم که اگر بیش از 30 دقیقه‌ ورزش کنند تا 24 ساعت بعد قند خون آنها پایین می‌آید. قوی بودن و در عین حال استقامت بالا داشتن می‌تواند به بیماران دیابتی کمک کند.

پارک‌ها برای ورزش از باشگاه‌های ورزشی مناسب‌ترند


پارک ها و فضاهای سبز که هوای تمیزی دارند نسبت به باشگاه‌های بستر مکان‌های بهتری برای ورزش هستند، زیرا علاوه بر جسم بر روحیه ورزشکاران نیز تاثیر مثبت می‌گذراند.

  به نقل از رویترز، ورزش کردن در هوای آزاد و فضای سبز بهتر از ورزش در باشگاه‌های بسته است. ورزش در فضای آزاد هم از نظر فیزیکی و هم از نظر روحی باعث افزایش سلامت می‌شود.

در مطالعات منتشر شده در مجله "فیزیولوژی کاربردی" محققان اطلاعات مربوط به ورزشکاران را بررسی کردند. آنها دریافتند که طبیعت به فواید ورزش و فعالیت فیزیکی می‌افزاید و روحیه خود ورزشکار را افزایش می‌دهد.

تام هولاند، مربی ورزشی درباره ورزش در فضای آزاد می‌گوید : ورزش کردن در باشگاه و بر روی دستگاه‌های ورزشی آسان‌تر است. دیگر لازم نیست که ورزشکار در برابر باد یا گرما و سرما مقاومت کند و یا با تغییر سطح زمین و ناصافی‌های آن کنار بیاید.

ورزشکار هنگامی که در فضای آزاد تمرین می‌کند باید از محیط اطراف آگاهی داشته باشد افرادی که می‌خواهند از ورزش در سالن به سمت ورزش در فضای آزاد بروند باید در جلسات اول با حرکات ساده و پیاده روی ساده شروع کنند و کم‌کم شدت ورزش را افزایش دهند. باشگاه امنیت بیشتری دارد و همیشه فضا و دستگاه‌های ورزش خشک هستند. با این حال ورزش در فضای آزاد از نظر روحی مناسب‌تر است.

پیاده روی بهترین راه برای افزایش آمادگی جسمانی است


پیاده روی یکی از فعالیت‌های عادی بدن است که همراه شدن آن با دیگر فعالیت‌های روزانه می‌تواند آمادگی جسمانی را افزایش دهد.

 شاید پیاده روی جذابیت بسیاری از ورزش‌ها رانداشته باشد، با این حال متخصصان آمادگی جسمانی معتقدند که پیاده روی بهترین فعالیت و ورزش است، زیرا از نظر بیولوژیک مانند غذا خوردن برای بدن ضروری است.

یکی از متخصصان در کتاب خود می‌گوید: پیاده روی غذای بدن است و یک فعالیت تعریف شده برای انسان است. برای انسان بسیار راحت‌تر است که حرکت کند و راه برود تا این که ورزش خاصی را انجام دهد.

محققان معتقدند که توجه به تلفیق فعالیت و استراحت در بیماری‌های مزمن بسیار مهم‌تر از توجه کردن تنها به فعالیت است.

یکی از متخصصان می‌گوید: افرادی که در روز تنها یک ساعت ورزش می‌کنند و 10 ساعت می‌نشینند نمی‌توانند با آن یک ساعت ورزش ضررهای 10 ساعت نشستن را خنثی کنند. تلفیق حرکت و استراحت بسیار مهم است.

سال گذشته محققان دانشگاه تگزاس 218 دونده ماراتن را بررسی کردند. آنها دریافتند که این افراد 6.5 ساعت در هفته‌ تمرین می‌کنند، 8 تا 10.75 ساعت در روز می‌نشینند. این نشان می‌دهد که این افراد در آن واحد، هم فعال هستند، هم زندگی ساکنی دارند. محققان معتقدند افرادی که فکر می‌کنند می‌توانند با انجام ورزش‌های طاقت فرسا در ساعت‌های طولانی در باشگاه آمادگی جسمانی خود را به دست آورند، اشتباه می‌کنند. بررسی‌ها در دانشگاه ایندیانا نشان داده است سه تا پنج دقیقه‌ پیاده روی به ازای هر سه ساعت نشستن مداوم می‌تواند تاثیرات منفی این نشستن بر مفاصل پا و ایجاد آرتروز پا را از بین ببرد. هر فرد باید حدود 7500 قدم در روز راه برود.

راه رفتن شاید تاثیرات مثبت دویدن را بر استخوان و قدرت ماهیچه‌ها نداشته باشد اما تاثیرات منفی بسیاری از ورزش‌ها مانند وزنه‌برداری را نیز ندارد. با همه این‌ها محققان معتقدند که پیاده روی می‌تواند مناسب‌ترین فعالیت باشد.

چرا ورزشکاران به بیماری‌های دهان و دندان مبتلا می‌شوند

بررسی‌ها نشان داده است که ورزش باعث کم شدن ترشح بزاق و تغییراتی در مواد تشکیل دهنده آن می‌شود که در نهایت مشکلات دهان و دندان ایجاد می‌کند.

  مطالعات جدید نشان داده است که ورزش با شدت زیاد برای همه بدن مفید است به جز دندان‌ها. نتایج این مطالعات در مجله پزشکی ورزشی و علم ورزش منتشر شده است.

سال گذشته در مطالعات انجام شده بر روی ورزشکاران المپیک مشخص شد که سلامت دهان و دندان آن‌ها کم است. بیشتر این افراد به مدت یک سال به دندانپزشک مراجعه نکرده بودند و بیماری‌های دندان و لثه داشتند.

در این مطالعات مشخص نشده بود که چرا بیشتر ورزشکاران بیماری‌های دهان و دندان داشتند اما حدس‌هایی زده می‌شد که این مشکل به دلیل خوردن نوشیدنی‌های پرقند باشد.

در مطالعات اخیر محققان برای فهمیدن دلیل این مشکل 35 ورزشکار سه گانه و 35 فرد سالم غیر ورزشکار را در یک سن و با یک جنسیت بودند مقایسه کردند. همه این افراد تحت آزمایش‌های دهان و دندان قرار گرفتند و پرسشنامه‌هایی درباره نوشیدنی‌های مصرفی به این افراد داده شد. بزاق دهان این افراد در شرایط مختلف بررسی و اندازه‌گیری شد. بررسی‌ها نشان داد که هنگام دویدن میزان ترشح بزاق دهان کاهش می‌یابد و دهان خشک‌تر می‌شود. همچنین اجزای شیمیایی تشکیل دهنده بزاق نیز تغییر می‌کنند. به هنگام دویدن میزان "آلکالین" بیشتری در بزاق تولید می‌شود. میزان آلکالین زیاد باعث ایجاد مشکلات دهان و دندان می‌شود.

یکی از محققان در این باره می‌گوید: تغییرات در بزاق دهان به هنگام ورزش تعجب‌آور بود. ما تصور می‌کردیم مصرف نوشیدنی‌های ورزش باعث مشکلات دهان و دندان می‌شود، اما در بررسی‌ها دریافتیم که هیچ ارتباطی بین این دو وجود ندارد، بلکه تغییرات در بزاق دهان و ترشحات آن باعث ایجاد مشکلات می‌شود. بزاق دهان در نگهداری از دندان‌ها نقش دارد.

ورزشکاران مورد بررسی در این 9 ساعت در هفته تمرین داشتند. ورزشکاران باید به تامین آب بدن توجه کنند، از مسواک و نخ دندان استفاده کنند و در صورتی که ورزشکاران استقامتی هستند به دندانپزشک مراجعه کنند.

آرتروز و دیسک کمر در کمین ورزشکاران

عضو هیات مدیره کلینیک جامع ترمیم زخم جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه درمان‌های غیرتهاجمی می تواند در ترمیم شکستگی ها نقش ویژه ای داشته باشد، اظهار کرد: شکستگی ها و عوارض آن همیشه به همراه درمان های پرهزینه بوده است.

 دکتر نیما باقری متخصص ارتوپد، در پانل تخصصی کنگره ملی ترمیم و زخم بافت، در خصوص اقدامات درمانی در بیمارانی که دچار تصادفات، سقوط از ارتفاع و هرگونه آسیب اسکلتی هستند گفت: عقیده انجام درمان شکستگی های باز در مدت زمان کمتر از 6 ساعت در اتاق عمل نادرست است و طبق بررسی های جدید هیچ نتیجه ای در بهبود فرد ندارد.

وی اظهار کرد: بستن زخم های شکستگی باز در مراحل اولیه می تواند به عنوان یک روش درمانی قابل قبول مطرح شود.

باقری با تاکید به اینکه استفاده از پانسمان‌های جدید می‌تواند در برخی از صدمات اسکلتی کمک کننده باشد، یادآور شد: استفاده دائمی از این مواد به علت امکان ایجاد عوارض توصیه نمی شود.

ترمیم زخم با استفاده از روش های نوین

دکتر رامین اسپندار، دانشیار گروه ارتوپدی مراقبت از پیشگیری عفونت را به عنوان یک عامل مهم برای درمان شکستگی های باز دانست و گفت: اقدامات پزشکان جهت پیشگیری از عفونت اهمیت ویژه ای دارد و باید جدی تلقی شود.

این فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پا و مچ پا اظهار کرد: شرایط بیمار از لحاظ سلامتی و موضع جراحی نقش موثری را در نحوه انتخاب درمان ایفا می کنند. استفاده از روش های نوین در ترمیم زخم می تواند در بهبود این عارضه کمک کننده باشد.

آسیب بافتی با انقباض عضلات

دکتر اسماعیل ابراهیمی متخصص ارتوپد با اشاره به اینکه 70 درصد سیستم بدن افراد از عضلات تشکیل شده است گفت: هر عاملی که موجب انقباض دائمی بافت شود، می تواند به بافت ها اسیب برساند.

وی با تاکید بر اینکه امروزه شایع ترین ضایعات؛ به علت انقباض دائمی عضلات است یادآور شد: مشکلات تغذیه و بحران انرژی نیز از عواملی است که می تواند موجب آسیب به بافت ها شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: انجام فشار بر روی عضلات باید به طور مناسب انجام شود و هنگام ورزش نیز باید به نیروی وارد شده بر عضلات توجه ویژه داشته باشیم.

200 هزار شکستگی اندام در تصادفات سالیانه

دکتر ذبیح الله حسن زاده، متخصص ارتوپد با اشاره به اینکه درمان های غیر علمی نتیجه درستی را برای بیماران به همراه ندارند گفت: سالیانه 22 هزار تصادف در کشور صورت می گیرد که 200 هزار شکستگی در اندام های مختلف از این تصادفات گزارش می شود.

عضو انجمن جراحان زانو ایران خاطرنشان کرد: در مبتلایان به دیابت؛ درمان زخم های پا باید از طریق روش های علمی و مدرن انجام شود و نباید به روش های غیر علمی و تبلیغاتی توجه شود.

استفاده از روش های درمانی مولکولی در مراحل اولیه آرتروز

دکتر رامین کردی با اشاره به اینکه ورزش نادرست می تواند موجب آرتروز و دیسک کمر در افراد شود گفت: احتمال ابتلاء ورزشکاران به این بیماری بیشتر است.

وی با تاکید به اینکه احتمال ابتلاء افراد کشتی گیر به آرتروز و دیسک نسبت به سایر افراد حدود 25. برابر بیشتر است اظهار کرد: درمان های مختلفی جهت درمان های آرتروز وجود دارند.

کردی خاطرنشان کرد: در صورتی که آرتروز فرد در مراحل اولیه باشد، از روش های ملکولی و تزریق مواد در دیسک استفاده می شود.

این متخصص طب ورزشی تزریق سلول های غضروفی و بنیادین را عامل موثر درمان بیمارانی که به مدت طولانی به این بیماری مبتلاء هستند دانست و اظهار کرد: این روش در حال حاضر در دست بررسی است. زمان طولانی مدت ابتلاء به آرتروز می تواند موجب تغییر حالت دیسک شود.

درمان شکستگی با استفاده از روش اولتراسوند

دکتر سیامک بشردوست تجلی، متخصص فیزیکال تراپی با اشاره به اینکه شکستگی ها و عوارض آن همیشه به همراه درمان های پرهزینه بوده است گفت: این بیماری می تواند فرد را از محیط اجتماعی دور کند. همچنین ممکن است فرد دچار عوارض اجتماعی، اقتصادی و روحی نیز شود.

وی با تاکید بر اینکه امروزه درمان های غیر تهاجمی می تواند در ترمیم شکستگی ها نقش ویژه ای داشته باشد اظهار کرد: روش های مختلفی درخصوص درمان شکستگی ارائه شده است که یکی از مهم ترین آن ها روش اولتراسوند است.

وی در ادامه افزود: براساس شواهد موجود روش اولتراسوند در درمان شکستگی های جدید بسیار موثر بوده است. این روش به درمان های توام با تاخیر نیز کمک ویژه ای می کند.

این عضو هیات مدیره کلینیک جامع ترمیم زخم جهاد دانشگاهی در پایان خاطرنشان کرد: روش مدالیتی فیزیکی نیز می تواند نقش موثری در بهبود این شکستگی ها داشته باشد اما این روش نیازمند بررسی های بیشتر است.