اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ، اکوتوریسم ، اسکی  و دوچرخه سواری
اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ، اکوتوریسم ، اسکی  و دوچرخه سواری

اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ، اکوتوریسم ، اسکی و دوچرخه سواری

منفورترین دوچرخه سوار دنیا +عکس

 به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، برای رانندگان خودرو همیشه عابران پیاده و دوچرخه سواران بسیار خطرناک هستند و بسیاری از راننده ها از این افراد نفرت دارند. ولی آیا می دانید که منفورترین دوچرخه سوار دنیا چه کسی است؟

"دیوید شری" یک دوچرخه سوار 37 ساله انگلیسی است که به عنوان منفورترین دوچرخه سوار دنیا شناخته می شود. این مرد به 3 دوربین فیلم برداری مجهز شده و بوق دوچرخه وی از صدای هواپیما بیشتر است.

این مرد هر روز خانه تا محل کار را با دوچرخه طی می کند و در این مدت از همه راننده ها فیلمبرداری می کند و موارد مشکوک به خلاف و افرادی که قانون را نقض می کنند به پلیس گزارش می دهد تا جریمه شوند و حتی خودرو های توقیف گردد.

او تا به حال بیش از 70 بار گزارش های خود را به پلیس داده است و چند صد راننده خلافکار به خاطر او جریمه شده اند. او که یک راننده اتوبوس است می گوید:" در خیابان بسیاری از راننده ها سعی می کنند مرا زیر بگیرند و حتی برخی که تا به حال جریمه شده اند به سمت حمله می کنند."

اسکلت دوچرخه سوار (عکس)

آلیس میلر" 23 ساله انگلیسی دختر جوانی است که عاشق یک دوچرخه سوار دارای معلولیت عجیب شده است. این دوچرخه سوار حرفه ای 24 ساله که "تام استنفورد" نام دارد ، دچار نوعی بیماری عجیب و نادر است...  

که امکان تجمع هر نوع چربی در بدن وی را غیر ممکن می سازد، به همین دلیل او بیشتر شبیه اسکلتی است که یک لایه نازک گوشت و پوست روی آن کشیده شده است.

به گفته پزشکان وی تنها 40 درصد عضلات بدن یک مرد عادی را دارد. بیماری او باعث شده است که وی به دیابت نوع 2 نیز مبتلا باشد و همچنین مقداری کم شنوایی دارد به علاوه چهره او به دلیل کمبود عضلات اندکی ترسناک به نظر میرسد ، اما با تمام این اوضاع آلیس 23 ساله که دختر زیبایی است عاشق اوست. او میگوید شاید بیماری تام غیر عادی باشد اما ما یک زوج کاملا طبیعی هستیم . آنچه مهم است احساسات ما در این رابطه است نه فیزیک ظاهری.
تام یکی از 8 نفری است که در سراسر دنیا به این بیماری مبتلا هستند . او از 12 سالگی به این بیماری دچار شده و قبل از آن زندگی طبیعی داشته است. وی علیرغم ناتوانی اش تمام تلاش خود را برای داشتن یک زندگی طبیعی به کار بسته و اکنون یک ورزشکار حرفه ای به شمار میرود. آنها از طریق یک سایت دوست یابی با هم آشنا شدند و این آشنایی رفته رفته به عشق تبدیل شده است. آلیس میگوید: اگرچه در ابتدا از اینکه هر کسی به ما خیره شود کمی خجالت میکشیدم اما آرامش و شخصیت تام مرا هم به یک حس آرامش عمیق رسانده است واکنون رابطه ما به نظرم کاملا طبیعی و عقلانی است و من از انتخاب خود راضی هستم.

تاریخچه پیدایش دوچرخه سواری در ایران و جهان

در عصر که ما در آن زندگی می کنیــم اکثر کارها ماشینی شده است و در مقابل ، فعالیت های بدنی مختصر و کوتاه گردیده است . در این شرایط وسیله ای که بتواند انسان را سریع تر به مقصد برساند و موجب تحرک جسمی نیز... 

   باشد مورد توجه قرار می گیرد . در اینجا وسیله ای به نام دوچرخه بســیار کار ساز است . دوچرخه وسیله ای ساده ،سبک و انفرادی است که هم برای رفت و آمد سریع تر و هم به منظور تفریح و سرگرمی و ورزش به کار می آید .  از همان سال های ابتدای اختراع دوچرخه ، کسانی که از این وسیله استفاده می کردند ، به تدریج در کار خود مهارت یافتند و به این نتیجه رسیدند که می توانند با هم به رقابت بپردازند و مسابقاتی برگزار نمایند .از ابتدای تاریخ ، انسان همواره در این آرزو بود که هر چه سریع تر بتواند از نقطه ای به نقطه دیگر برود.در سال ۱۶۹۰ اولین دوچرخه سوار به جهان معرفی گردید . او یک فرانسوی به نام سیوراک بود.

نخستیــن مسابقه دوچرخه سواری درسال ۱۸۶۸ در محلی به نام هندون در انگلستان انجام شد . در سال ۱۸۷۷ اولین اتحادیه ملی دوچرخه سواران در انگلستان تأسیس شد. پایه های فـدراسیون بین المللی دوچرخه سواری در سال ۱۹۰۰با تأسیس اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری ریخته شد و مرکز این اتحادیه در شهر پاریس بود .

مختصری از تاریخچه دوچرخه سواری در ایران

 در سال ۱۳۲۴ اولین باشگاه دوچرخه سواری در ایران تأسیس گردید و در سال ۱۳۲۵ فدراسیون دوچرخه سواری ایران تأسیس گردید .اولین مسابقه قهرمانی کشور در سال ۱۳۲۷ در مسیر تهران – کرج و بالعکس برگزار گردید. اولین مسابقه که به صورت تور در ایران برگزار گردید در سال ۱۳۳۸برگزار شد. در یان تور مسافت ۱۳۵۰ کیلومتر در مسیر تهران ، فیروزکوه ، ساری ، بابلسر ، رامسر ، رشت ، قزوین و تهران توسط دوچرخه سواران طی گردید و آقای جاسم زاده به مقام قهرمانی رسیــد.اولین ورزشکار دوچرخه سوار ایرانی که در سال ۱۹۵۱ به مسابقات بازی های آسیایی هنـــد اعزام گردید آقای جاسم زاده  بود .

انواع دوچرخه و وزن آنها:

۱- دوچرخه استقامت که اصولاً سنگین تر از دوچرخه های مخصوص سرعت در پیست می باشد .

۲- دوچرخه جاده معمولاً بین ۸تا ۱۳ کیلو گرم است .

۳- دوچرخه سرعت که از فیبر کربن ساخته می شود ، ۳کیلو گرم وزن دارد و حداکثر وزن آن به ۶ کیلو گرم می رسد .

۴- دوچرخه های مخصوص به نام سایکلو کراس که نسبت به بقیـه کمی سنگین تر است و برای مسیر با مانع است .

۵- دوچرخه های استایر ، که مخصوص پیســت موتـور است و وزن آن ۷ تا ۵/۷ کیلو گرم است .

۶- دوچرخه مسـابـقات کوهستان که حدودأ ۱۰ تا ۱۲ کیلو گرم است .

۷- دوچرخه مخصـوص مسـابـقـات (BMX ).

۸- دوچرخه الکتـروباتیـک مخصوص مسابقه الکتروباتیـک.

۹- دوچرخه مخصوص مسابقــات سایکل بال ( فوتبال با دوچرخه ) .

۱۰- دوچرخه تاندوم که دو نفره است و وزن آن ۱۲تا ۱۵ کیلو گرم است .

  ادامه مطلب ...

چه کسانی نباید دوچرخه سواری کنند؟

دوچرخه‌سواری از ورزش‌هایی است که با فعالیت سوخت‌ و ساز هوازی ضمن تقویت عضلات شرایط تنفسی و قلبی عروقی را بهبود می‌بخشد. محدودیت دوچرخه‌سواری جز بیماری‌های داخلی یعنی تنفسی و قلبی برای کسانی... 

  هست که دچار آرتروز شدید مفاصل زانو هستند. برای کودکان تقریبا هیچ محدودیتی وجود ندارد و همچنین برای زنان و مردان انجام این ورزش به یک اندازه توصیه می‌شود.

اگر شخص شرایط خاصی ندارد که فعالیت ورزشی برایش محدویت داشته باشد دوچرخه‌سواری هیچ ضرر خاصی ندارد. محدودیت برای انجام ورزش دوچرخه‌سواری در مورد بیماری‌های قلبی و عروقی در شرایطی است که نارسایی خاصی دارند این‌گونه افراد در هوای آلوده نباید دوچرخه‌سواری کنند. در بقیه موارد که شخص مشکلی در مفاصل زانو، مچ‌پا و لگن ندارد، انجام دوچرخه‌سواری مشکلی ندارد.

در دوچرخه‌سواری حرفه‌ای مانند هر ورزش حرفه‌ای دیگر رعایت نکات آمادگی یعنی گرم کردن با نرمش ملایم، انجام دوچرخه‌سواری و بعد سرد کردن بدن برای جلوگیری از فشار به عضلات و دردهای عضلانی لازم است. میزان دوچرخه‌سواری مانند هر ورزش دیگری با سن، توانایی فیزیکی و آمادگی بدنی ارتباط مستقیمی دارد و با تمرینات مداوم می‌توان این توانایی را بالاتر برد.

برای دوچرخه‌سواران حرفه‌ای در دوره‌‌های آموزش، شیوه‌های استفاده از دوچرخه برای آسیب کمتر مفاصل و عضلات آموزش داده می‌شود.

اشکالاتی که در ورزش طولانی با دوچرخه به وجود می‌آید مانند هر ورزش دیگری خستگی عضلانی و بیش از توان عضلات از آنها کار کشیدن است که سبب گرفتگی‌های عضلانی یا به ندرت آسیب الیاف عضلانی مانند کشیدگی یا پارگی عضلات می‌شود.

دکترتقی بغدادی، فوق تخصص ارتوپدی کودکان، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران