اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی
اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

دلایل گرفتگی گردن


متخصص مغز و اعصاب با تشریح دلایل گرفتگی گردن، گفت: این اختلال در پی انجام کارهای سنگین و فعالیت‌هایی که با دست و گردن همراه است مانند کار با رایانه یا رانندگی رخ می‌دهد و شنا می‌تواند در بهبودی آن موثر باشد.

 مجتبی عظیمیان درباره گرفتگی گردن و انتشار به ستون فقرات، اظهار داشت: این اختلال در پی انجام کارهای سنگین و فعالیت‌هایی که با دست و گردن همراه است به وجود می‌آید مثلاً کار با رایانه یا رانندگی مداوم موجب گرفتگی عضلانی می‌شود و اغلب در افرادی رخ می‌دهد که ورزش نمی‌کنند.

وی افزود: کسانی که مطالعه می‌کنند و سر و گردنشان پایین است ممکن است دچار گرفتگی گردن شوند که آب‌درمانی و شنا را به آنها پیشنهاد می‌کنیم.

این نورولوژیست ادامه داد: گاهی آرتروز مهره‌های گردن نیز موجب گرفتگی گردن می‌شود که با انجام عکسبرداری و MRI می‌توان به تشخیص آن پرداخت، در صورتی که آرتروز و دیسک گردن مطرح باشد باید درمان‌های مناسب شروع شود.

وی افزود: در اغلب افراد گرفتگی ساده گردن رخ می‌دهد مگر اینکه علایم عصبی دیگری مانند درد یا بی‌حسی و انتشار به اندام فوقانی نیز وجود داشته باشد که در صورت وجود این علایم انجام MRI ضروری است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی درباره علل ابتلا به دیسک نیز گفت: با افزایش سن دیسک‌های بین مهره‌ها آب خود را از دست می‌دهند که طبیعی است و در همه افراد دیده می‌شود فقط باید مراقبت شود. بهترین روش این است که به ورزش‌های گردنی و ستون فقرات بپردازیم و از فشار مداوم بر مهره‌ها و فعالیت‌های سنگین بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که مدام در حال کار با رایانه هستند باید با انجام ورزش از بروز این اختلالات جلوگیری کنند و در صورتی که اختلال در مراحل ابتدایی قرار دارد نسبت به درمان آن اقدام کنند تا در آینده با مشکلات جدی مواجه نشوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد