اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی
اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

پیدا کردن کفش مناسب برای دویدن

کفش مناسب دویدن

برای دانستن اینکه چه نوع کفش مخصوص دویدنی می توانید بخرید و برای پای شما مناسب است، ابتدا باید بفهمید نوع پای شما چیست. یک فروشنده ی آگاه فروشگاه های ورزشی می تواند به شما در خرید کفش دویدن برای پای شما کمک کند، اما ابتدا شما هم باید بدانید پایتان چه نوعی است. یک روش برای تشخیص نوع پایتان این است که کف پای خود را ببینید. یا اینکه پای خود را در آب بگذارید و سپس روی یک مقوای قهوه ای که رد پایتان مشخص باشد قرار دهید. و بدین ترتیب از روی رد پایتان نوع آن را تشخیص دهید.

سه نوع پا وجود دارد:  

 پای صاف

اگر شما به کف پایتان نگاه کنید خواهید دید که کف پایتان صاف است و هیچ قوسی نمیبینید. و کف پایتان از انگشتان تا پاشنه صاف است. اگر کف پایتان صاف است شما overpronator (درون گردان)هستید یعنی هنگام دویدن شما پایتان را بیش از اندازه به داخل می گردانید. شما به کفشی احتیاج دارید که پای شما را ثابت نگهدارد. به دنبال واژه های motion control(کنترل حرکت) وstability (پایداری/ثبات) روی جعبه ی کفشتان باشید. این کفش ها کفی سفت و با قوس بیشتری دارند. و معمولا برای تمایز در قسمت میانی داخل کفش از رنگ دیگری استفاده شده است.

پاهایی با قوس زیاد

اگر در کف پای شما قوس زیادی دیده می شود به طوریکه در رد پایتان، قسمت میانی پایتان خیلی باریک است پایتان قوسی است. اگر کف پایتان قوسی است حتما شما underpronator(بیرون گردان) هستید یعنی هنگام دویدن پای خود را به بیرون می گردانید. این افراد بهتر است به طور دوره ای کف پایشان را اندازه بگیرند چون ممکن است به تدریج قوس کف پایشان بخوابد و پایشان درازتر شود. شما به کفش های منعطف با کفی نرم نیاز دارید که شوک وارد شده به پا را بگیرد. به دنبال واژه ی flexible(قابل انعطاف) یا cushioned(ضربه گیر) باشید. کف این کفش ها از مواد نرم تر و سبکتری ساخته می شوند.

پاهای طبیعی

اگرکف پای شما قوس زیاد نداشته باشد یا صاف نباشد پس نرمال است. در این صورت شما انتخاب گسترده ای در خرید کفش دارید، از کفش هایی که برای کسانی که پای طبیعی دارند تا کفش مخصوص کسانی که صافی کف پایشان یا قوس آن کم است. و کفش هایی که پایداری زیاد یا کنترل حرکت زیادی دارند انتخاب نکنید.

(منظور از کفش در تمامی جملات کفش ورزشی یا همان کتونی است اشتباه نگیرید)

 منبع : سایت about.com

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد