اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی
اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

تلفیق ورزش هوازی و استقامتی بهترین فعالیت برای بیماران دیابتی


ورزش‌های هوازی و استقامتی هر دو برای بیماران دیابت مفیدند و به کاهش قند خون آنها کمک می‌کنند. تلفیقی از این دو نوع فعالیت بیشترین فایده را برای بیماران دیابت دارد.

 بررسی‌های جدید نشان داده است، برنامه ورزشی که تلفیقی از ورزش هوازی و ورزش استقامتی باشد، بیشترین فایده را برای بیماران دیابتی دارد و بهتر از هر گونه ورزشی می‌تواند به کنترل قند خون کمک کند.

مدیر این تحقیقات از دانشگاه وین اتریش می‌گوید: پیش از این هم گفته شده بود که ورزش کردن بهتر از هیچ کاری نکردن است. یکی از سوالاتی که باقی می‌ماند این است که کدام ورزش تاثیر بیشتری بر بیماران دیابت خواهد داشت.

تاکنون در هیچ تحقیقاتی تاثیر ورزش هوازی، ورزش استقامتی و تلفیقی از هر دوی این ورزش‌ها بر بیماران دیابت بررسی نشده بود.

در مطالعات اخیر، 915 بیمار به مدت حداقل هشت هفته‌ برنامه‌های ورزشی متفاوتی انجام دادند. نتیجه‌ نشان داد که ورزش هوازی بیشتر از ورزش استقامتی مفید است و به کنترل قند خون کمک می‌کند ، اما ترکیب ورزش هوازی و استقامتی می‌تواند در این زمینه موثرتر نیز باشد.

مدیر این تحقیقات به کالج آمریکایی پزشکی ورزشی گفت: انجم حداقل 150 دقیقه‌ ورزش ترکیبی (هوازی و استقامتی) با شدت متوسط در طول هفته‌ به بیماران دیابتی کمک زیادی می‌کند. بیماران دیابتی باید در نظر داشته باشند که ورزش برای زندگی بهتر آنها لازم است و آنها تنها نمی‌توانند با رژیم غذایی قند خون و تری گلسیرید بدن خود را کنترل کنند.

استاد دانشگاه ویسکنسین در این باره می‌گوید: ورزش منظم می‌تواند به پایین آمدن قند خون کمک کند. من همیشه به مردم می گویم که اگر بیش از 30 دقیقه‌ ورزش کنند تا 24 ساعت بعد قند خون آنها پایین می‌آید. قوی بودن و در عین حال استقامت بالا داشتن می‌تواند به بیماران دیابتی کمک کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد