اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی
اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

حضور زنان در مدیریت ورزش کشور، شاه کلید توسعه پایدار

شاخصه های توسعه هرکشوری را با سطح سلامت آن کشور مرتبط می دانند و در این راستا نگاهی زنانه درسطح مدیریت های ورزش که بیشترین نقش را در سلامت جسم و روان انسان ها بر عهده دارد می تواند شاه کلید توسعه پایدار باشد.

به گزارش ایرنا، ورزش برای دستیابی به عنصر سلامتی در جامعه با توجه به تحقیقات انجام شده تاثیر بسیار مهمی دارد و کشورهای توسعه یافته این مهم را به عنوان یک اصل مورد توجه قرارداده و امکانات و لوازم برای پرداختن به آن را در اختیار زنان گذاشته اند.

 


این جمله معروفˈعقل سالم در بدن سالمˈهم بیانگر اهمیت سلامت جسمانی برای تامین سلامت روانی در اسلام است که در جامعه ما به عنوان یک جامعه اسلامی باید الگو قرار گیرد. امروزه افسردگی ناشی از فشارهای عصبی ازجمله معضلاتی است که بیش از مردان درجوامع درحال رشدگریبانگیر زنان است و حضور در فضاهای ورزشی اعم از مبتدی یاحرفه ای می تواند این فشارها را کاهش داده واین معضل را بر طرف کند و تعادل لازم را در فضای خانواده و جامعه ایجاد کند.

زنان برای حمایت ازخانواده و حرکت آن درمسیری درست باید بیش از هراقدامی متوجه سلامتی خود باشند وبدانند که سلامتی آنان با اجرای برنامه های منظم ورزشی نه فقط الگویی مناسب برای فرزندانشان خواهد بود بلکه ضامنی برای پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر از جمله پوکی استخوان و بیماریهای قلبی نیز محسوب می شود. تناسب اندام وافزایش اعتمادبه نفس ازدیگرنتایج روی آوردن زنان به فعالیت های ورزشی است .کاهش احساس تنبلی و کم تحرکی به خودی خود شادمانی و نشاط به فضای جوامع تزریق خواهد کردواین مساله خودبه خود در کاهش خشنونت و بزه ناشی از آن موثر است.

امروزه زنان زیادی در جهان به فعالیت های مختلف ورزشی مشغول هستند و زنان کشورمان شاید کمی بیش از 60 سال است که به ورزش و ورزش کردن در هردو بخش عمومی و قهرمانی توجه کرده و دستاوردهایی نیز در حوزه قهرمانی کسب کرده اند. در حال حاضر زنان ایرانی در بیش از چهل رشته ورزشی تیمی و انفرادی فعالیت می کنندواگر مسئولان به این باور دست یابند که سلامت زنان ، ضامن سلامتی خانواده و در نهایت زنان و مردان اینده این مرز و بوم است با دست ودل بازی بیشتری اعتبارات لازم را برای توسعه فضا و امکان ورزشی زنان تامین خواهند کرد.

در شرایط کنونی فضای ورزشی، امکانات وتجهیزات برای زنان فعال دررشته های مختلف همگانی و قهرمانی قابل قیاس با امکانات و شرایط موجود برای مردان نیست وشاید یکی از عمده ترین دلایل این بی عدالتی کمبود حضور زنان توانمند در عرصه مدیریتورزش کشور باشد.

پس ازحضور روحانی در پاستور و روی کارآمدن دولت تدبیر و امید و انتخاب ˈرباب شهریان ˈبه عنوان معاون وزیر ورزش در امور ورزشی زنان و از سویی انتخاب وی درکسوت نایب رییسی کمیته ملی المپیک قول های زیادی برای حضور تعداد بیشتری از زنان توانمنددر عرصه مدیریت ورزشی مطرح شده است که امیدواریم هر چه زودتر محقق شود. نگاهی زنانه در سطح مدیریتورزشی کشور، شاید میدان وسیع تری را برای فعالیتهای ورزشی زنان این آب وخاک دربخش های مختلف قهرمانی وهمگانی فراهم کند.

تعامل و همکاری بیش از پیش وزارت ورزش و جوانان با وزارت آموزش و پرورش به منظور کاهش کم تحرکی دختران بااختصاص ساعات ویژه ورزشی برای شناسایی دانش آموزان مستعد تا پیش از رسیدن به سنین بلوغ ، فراهم کردن فضاهای ویژه ورزشی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی برای زنان در همکاری با شهرداری در شهرها و شهرستان ها، امکان و شرایط مناسبی برای ورزش زنان فراهم می کند که یکی از بهترین دستاوردهای آن ارتقا سطح سلامت جامعه و تحقق پیشرفت و توسعه پایدار در جامعه خواهد بود.

منبع: ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد