اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی
اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

چگونه از تردمیل استفاده کنیم

برای اینکه تردمیل حداکثر کارایی را برای ما داشته باشد، باید یکسری از نکات را هنگام استفاده از آن رعایت کرد. برخی از این نکات عبارتند از:


1. در شروع کار با تردمیل ممکن است استفاده از تردمیل خسته‌کننده به‌نظر آید و شما در عرض چند دقیقه کسل شوید. به‌خاطر داشته باشید که استفاده از هر وسیله ورزشی در ابتدا برای تمامی افراد خسته کننده خواهد بود. پس توصیه می‌کنیم مدتی صبر و حوصله داشته باشید و پس از چند جلسه خود متوجه خواهید شد که به این وسیله عادت کرده و در هنگام استفاده از تردمیل لذت می برید.


2. دویدن را ناگهانی آغاز نکنید. در هر جلسه ابتدا با سرعتی معادل 3 - 5 کیلومتر در ساعت خود را به مدت حدود 5 دقیقه گرم کنید و سپس سرعت خود را افزایش دهید.


3. در جلسات ابتدایی از دسته‌های تردمیل در حین راه رفتن استفاده کنید ولی هرگز به این دسته‌ها عادت نکنید و در جلسات بعد که پیشرفت کردید، دیگر از این دسته‌ها استفاده نکنید. این نکته را هم به‌خاطر داشته باشید که در حین دویدن نباید از این دسته‌ها استفاده کرد.


4. دستان خود را نامنظم و به سمت خارج بدن حرکت ندهید، حرکت دادن دستها در مسیر صحیح (مستقیم و رو به جلو و عقب و نه داخل و خارج) باعث باقی ماندن بدن شما در حالت صحیح در حین راه رفتن و دویدن روی تردمیل می‌شود.


5. در حین راه رفتن و دویدن روی تردمیل مستقیم و رو به جلو نگاه کنید. این را بدانید که معمولا بدن به جهتی که چشم نگام می‌کند و سر حرکت می‌کند متمایل می‌شود، به همین علت هنگامی که شما مستقیم و رو به جلو نگاه می‌کنید، بدن شما در مسیر صحیح خود روی تردمیل باقی میماند.


6. نیروی زیادی را به نوار تردمیل وارد نکنید. به علت اینکه نوار تردمیل یک نوار متحرک است، شما با اعمال نیروی کمی می‌توانید بدن خود را روی تردمیل به حرکت در آورید.


7. به هیچ وجه هفت روز هفته را روی تردمیل ندوید. دادن زمان استراحت برای عضلات بدن ضروری است. حداکثر 5 روز در هفته روی تردمیل ورزش کنید.


به غیر از موارد فوق باید به این نکته توجه نمایید که حتما قبل از آغاز ورزش با تردمیل، با پزشک خود مشورت کنید. این موضوع بسیار مهم است زیرا وی شما را معاینه کرده و بر حسب نیاز، پیشنهاداتی به شما ارائه خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد