اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی
اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

نسل جدید نگاه حرفه‌ای تری به ورزش دارد


محققان دانشگاه کونکوردیا در مونترال با برگزاری جلسات بحث در گفت و گو در مدارس این شهر توانستند به ایده‌ها و نظرات جالب نوجوانان در رابطه با ورزش پی ببرند.  



 پایگاه اینترنتی Science daily در این رابطه نوشته است: به نظر می‌رسد
انگیزه اصلی نوجوانان برای ورزش داشتن اندام متناسب و ماهیچه‌ای باشد. با
این حال تحقیقاتی که در هزار دبیرستان در مونترال انجام شده است، نشان
می‌دهد که این تصور کاملا درست نیست. در مورد ورزش نوجوانان با هوش‌تر از
بزرگسالان به نظر می‌رسند. این مطالعات نشان داده است که نوجوانان از فواید
ذهنی ورزش مانند بالا رفتن اعتماد به نفس و استقلال با خبرند.


جیمز گاوین، مدیر این تحقیقات می‌گوید: ما بررسی‌های‌مان را بر روی نسلی انجام داده‌ایم که والدین آنها تنها کمی ورزش کرده‌اند، اما این نسل فواید ورزش را می دانند و آن را قسمتی از زندگی‌شان می‌دانند، نسل قبل کمتر چنین آگاهی داشتند.

گاوین و همکارانش دانش‌آموزان زیادی را در مدارس دولتی و خصوصی مونترال مود بررسی قرار دادند. آنها جلسات بحث و گفت و گو با موضوعات ورزشی بین این نوجوانان گذاشتند که در آنها بر سر موضوعات از جمله تاثیرات روحی – روانی ورزش بحث شد.

نوجوانان در این گفت و گو بیان کردند که ورزش مهارت تیمی و توانایی رهبری را بالا می‌برد، همچنین تاثیرات مثبتی بر احساسات و شخصیت افراد دارد. این واکنش‌ها به ورزش در دختران و پسران یکسان بود.

گاوین می‌گوید که از میزان آگاهی نوجوانان نسبت به ورزش بسیار متعجب شده است. میزان آگاهی نوجوانان از تاثیرات ورزش باید عامل بیداری برای تاجرانی باشد که تصو رمی کنند تنها با حفظ ظاهر می‌توانند نوجوانان را جذب کنند. این قضیه بسیار مهم است، زیرا تاجران ورزش تصور می‌کنند که مردم تنها به ظاهر اجناس توجه می‌کنند.

نکته جالب دیگر توصیه نوجوانان به مربیان ورزشی خود بود. آنها از مربیان خواستند که تنوع و انعطاف پذیری بیشتری در آموزش‌هایشان داشته باشند. آنها راه‌های جدیدی برای علاقمند شدن به ورزش درخواست کردند. درس تربیت بدنی در مدارس باید چیزی فراتر از دویدن و بازی کردن ساده باشد و باید آن تاثیری که نوجوانان به دنبال آن هستند، در بر داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد