اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی
اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

گجت های مخصوص طبیعت گردی (1)

فصل تابستان است و بازار سفر و طبیعت گردی داغ تر از همیشه است. در قرن ۲۱ سفر به دل طبیعت تفاوت زیادی با قرون گذشته دارد که بخش مهمی از این تفاوت به خاطر گجت‌های هوشمند است.

گجت‌های گران‌قیمت این دوره و زمانه می‌توانند مکان ما را در نقشه نمایش دهند، برایمان قهوه درست کنند، دوش آب گرم فراهم کنند، درون آب دریاچه موسیقی پخش کنند، روزها با نور آفتاب و شب‌ها با گرمای تولید شده از سوختن چوب، گوشی و تبلت ما را شارژ کنند، از حیوانات فیلم سه بعدی بگیرند و …

 

چراغ MPOWERD Luci

چراغ‌های Luci که توسط MPowerd تولید شده‌اند، هم ارزان‌قیمت هستند (۱۴.۹۵ دلار) و هم با شرایط طبیعی سازگاری خوبی دارند. این چراغ‌ها به خاطر طراحی خاصشان تنها ۱۲۷.۶ گرم وزن دارند و می‌توان آن‌ها را از هر جایی آویزان کرد. هر کدام از آن‌ها می‌توانند تا بیش از ۱ متر اطرافشان را روشن کنند. ویژگی مهم این چراغ‌ها این است که نه تنها با برق، بلکه با نور خورشید هم شارژ می‌شوند.

Luci-LEDLantern-07-1024x681

 

رادیو، چراغ قوه و شارژر Eton Scorpion

این وسیله که پوسته‌ی آن در برابر نا ملایمت‌های طبیعی مقاوم ساخته شده، دارای رادیوی AM و FM، گیرنده‌ی شبکه‌های اعلام وضعیت آب و هوا NOAA، و چراغ‌قوه می‌باشد. Eton Scorpion، هم به وسیله‌ی برق شارژ می‌شود، هم به وسیله‌ی پنل خورشیدی، و هم به وسیله‌ی دسته‌ی چرخان. با این وسیله می‌توانید موبایل را نیز شارژ کنید.

scorpion

 

تصفیه آب Sawyer Squeeze

در طبیعت گردی‌های طولانی مدت ممکن است دسترسی به آب آشامیدنی یا آب تمیز برای شستشو نداشته باشید. همراه داشتن فیلتر فشاری Sawyer این مشکل را حل می‌کند. کافی است کیسه را از آب چشمه، رودخانه یا … پر کنید. سپس فیلتر را سر آن ببندید و کیسه را فشار دهید تا آب تصفیه شده از فیلتر خارج شود.

این فیلتر بر روی هر بطری رزوه شده مثل بطری‌های نوشابه‌ی معمولی یا آب معدنی نیز بسته می‌شود. ابزار تمیز کردن فیلتر نیز همراه آن عرضه می‌شود. یعنی از این فیلتر تا سال‌های سال می‌توانید استفاده کنید. قیمت این دستگاه ۵۹.۹۹ دلار است.

sawyer

 

هدفون ضد آب X-1 Surge Contact

با هدفون‌های ضد آب X-1 دیگر نگران خراب شدن هدفون در زیر باران نباشید. این هدفون هم میکروفون دارد و هم دکمه‌ای برای جواب دادن و قطع کردن تماس‌ها. یعنی احتیاج ندارید که حتی گوشی را از جیبتان در بیاورید. یکی دیگر از کاربرد‌های این هدفون، استفاده در باشگاه ورزشی است که بدن ورزشکار عرق می‌کند و هدفون خیس می‌شود. اگر MP3 Player یا تلفن همراه ضد آب دارید، می‌توانید با این هدفون در استخر یا دریا هم به موسیقی گوش دهید. قیمت این هدفون ۶۹.۹۹ دلار است.

x1-surge

 

بطری تولید آب آشامیدنی CamelBak All Clear Bottle

برای به دست آوردن آب تمیز و آشامیدنی، بطری CamelBak را از آب پر کنید، سپس آن را روشن کرده و برای ۶۰ ثانیه تکان دهید. قابلیت ویژه‌ی این بطری این است که علاوه بر تصفیه بوسیله‌ی فیلتر، به وسیله‌ی اشعه‌ی فرابنفش، آلاینده‌های میکرو بیولوژیک آب را نیز از بین می‌برد. گنجایش بطری CamelBak ۰.۷۵ لیتر است، با USB شارژ می‌شود و با هر بار شارژ می‌توانید۸۰ مرتبه یعنی برای ۶۰ لیتر آب استفاده کنید. ابزار تمیز کردن فیلتر دستگاه همراه با آن عرضه می‌شود و گارانتی نامحدود دارد. یعنی اگر یکی از این دستگاه‌ها به قیمت ۸۹ دلار خریدید، می‌توانید تا آخر عمر از آن استفاده کنید.

camelbak

 

دوش آب پرفشار Nemo Helio

اگر می‌خواهید وقتی در طبیعت به سر می‌برید دوش آب گرم بگیرید می‌توانید از این دستگاه استفاده کنید. دستگاه دوش آب Nemo دارای ظرفیت ۱۱ لیتر آب می‌باشد. آن را پر از آب کنید و کمی در آفتاب قرار دهید تا آب گرم شود. سپس چند بار با پا پمپ آن را فشار دهید و برای ۵ الی ۷ دقیقه با آب گرم پرفشار دوش بگیرید.

به این خاطر که با کم شدن آب باقیمانده، فشار پشت آب کاهش می‌یابد، لازم با کم شدن فشار آب، دوباره پمپ پایی آن را فشار دهید تا بتوانید تا آخر با بیش‌ترین فشار از دوش استفاده کنید. از این وسیله نه تنها برای دوش گرفتن بلکه برای شستن ظروف، ماشین و دوچرخه و … نیز می‌توان استفاده کرد. دوش فشاری Nemo Helio به قیمت ۹۹.۹۵ دلار به فروش می‌رسد.

helio

shower

 

دوربین جان سخت Lumix TS5

دوربین TS5 پاناسونیک بسیار جان‌سخت است. این دوربین ۱۶.۱ مگاپیکسلی هم ضد آب است، هم ضد انجماد!، هم ضد غبار، و هم ضد ضربه. GPS و NFC از جمله قابلیت‌های مهم این دوربین است. به وسیله‌ی NFC می‌توانید تلفن همراه هوشمند را تنها با نزدیک کردن به دوربین، به آن متصل کنید. این ساعت ۳۹۹.۹۹ دلار قیمت دارد.

lumix

 

دستگاه جی پی اس Garmin Monterra

Monterra تلفن همراه نیست، بلکه دستگاه GPS است که سیستم‌عامل اندروید بر روی آن نصب شده است. به همین خاطر می‌توان برنامه‌های اندروید را بر روی آن نصب کرد. سنسورهایی که از یک دستگاه GPS انتظار می‌رود در این دستگاه وجود دارد.

قطب‌نما، ژیروسکوپ، شتاب‌سنج، فشارسنج، ارتفاع سنج، و سنسور اشعه‌ی فرابنفش (UV) از جمله‌ی این سنسورها هستند. این دستگاه دارای دوربین ۸ مگاپیکسل، بلوتوث ۳، و NFC نیز می‌باشد. Monterra به قیمت ۶۴۹.۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

monterra

 

چادر Heimplanet

امروزه چادرهایی که مخصوص سفر درست شده‌اند توسط بسیاری از مردم استفاده می‌شوند. هم سبک هستند، هم بزرگ و هم ضد آب. تنها مشکل این چادر‌ها برپا کردن آن‌ها است که کمی مشکل است. شخص باید با میله‌های مختلف کلنجار برود تا بتواند چادر را به درستی برپا کند.

چادر Heimplanet این مشکل را حل می‌کند. این چادر توسط فشار هوا برپا می‌شود! با یک تلمبه باید محل مخصوص را باد کنید تا بازو‌های نگه‌دارنده‌ی چادر، خودبه‌خود در جای صحیح قرار بگیرند. این چادر ۴.۴ مترمربع مساحت دارد و برای ۲ نفر طراحی شده است. قیمت آن ۴۹۹ الی ۵۴۹ یورو است.

heimplanet

 

دوربین Sony DEV-50V

برای من این دوربین جذاب‌ترین محصولی است که در این مقاله در موردش می‌نویسم. Sony DEV-50V به طرز شگفت‌انگیزی قدرتمند است. این دوربین تصویر را از ۰.۸ تا ۲۵ برابر بزرگنمایی می‌کند. سنسور ۲۰.۴ مگاپیکسل با قابلیت ضبط فیلم ۱۰۸۰p، فوکوس خودکار، و ثابت‌کننده‌ی اپتیکی تصویر، از امکانات عالی تصویربرداری این دوربین است.

قابلیت بسیار جالب این دوربین ضبط فیلم ۳ بعدی واقعی است که آن را می‌توان بر روی تلویزیون‌های ۳ بعدی پخش کرد. میکروفون داخلی و قابلیت اتصال میکروفون خارجی این امکان را به شما می‌دهد تا در حین ضبط فیلم توضیحات خود را به آن اضافه کنید. این دوربین دارای صدای ۲ کاناله استریو Dolby Digital می‌باشد.

خروجی‌های آن شامل HDMI، USB، هدفون و ورودی‌ها شامل میکروفون، مموری کارت، و دریافت‌کننده‌ی GPS برای اضافه کردن اطلاعات مکان به تصاویر است. باتری این دوربین نیز به اندازه‌ی کافی قوی است به طوری که ظرفیت ۳ ساعت فیلم‌برداری دو بعدی را دارا می‌باشد. این دوربین که ۷۶۵ گرم وزن دارد به قیمت ۱۹۹۹.۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

sony-binoculars

sony-binoculars1

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد