شروع جهانگردی با جفری موریسون

من در دو سال گذشته در دوزاده کشور از سراسر جهان کار و زندگی کرده‌ام.  در این مدت تجربیات زیاد و متنوعی داشتم و با کسانی هم صحبت بودم که هرگز سفری نداشته‌اند. حالا به همین دلیل تصمیم گرفته‌ام که در خصوص نکات مهم پایه‌ای در مورد شروع گردشگری، ماجراجویی و سفر اطلاعات حاصل از تجربیات خود را ارائه کنم.

نکات مهم برای مسافرت و جهانگردی

گردشگری را با سفرهایی با درجه سختی پایین آغاز کنید

همانطورکه می‌دانید سفر کردن به برخی از مناطق در جهان کمی دشوار است و شرایط خاص خود را دارد. پس توصیه می‌کنم که اگر نخستین بار است که به یک سفر خارجی می‌روید. سفر را برای مکان‌هایی برنامه‌ریزی کنید که رفتن به آن ساده‌تر باشد. بطورمثال انتخاب جزیره بووه  دور افتاده ترین نقطه جهان و یا قله کی۲ برای شروع جهانگردی عاقلانه نیست. اما این را هم فراموش نکنید که اگر این چیزی هست که می‌خواهید باید انجامش دهید.!

نکات مهم برای مسافرت و جهانگردی

انتخاب چمدان مناسب برای سفر

توصیه می‌کنم برای شروع جهانگردی یک کیف، کوچکتر از آن چیزی که تصور می‌کنید برایتان مناسب‌تر است تهیه نمایید. شخصا ترجیح می‌دهم یک کوله‌پشتی خوب و راحت را به جای یک چمدان دست‌وپاگیر برای سفر به همراه ببرم. بسیاری از مردم دوست دارند تا یک کوله‌پشتی چرخ‌دار تهیه کنند اما من این کوله‌پشتی‌ها را نیز مایه دردسر می‌دانم. معایب و مشکلات کوله‌پشتی‌های چرخ‌دار بیشتر از مزایای‌ آنها است. بطورکلی باید در نوع رنج قیمتی از خرید چمدان‌های بزرگ دوری کرد. توجه داشته باشید که اگر قصد رفتن به جایی برای اسکی دارید و یا اینکه هیچ چاره‌ای جز بردن لوازم بزرگ و سنگین ندارید راهی برای استفاده نکردن از چمدان‌های چرخ‌دار بزرگ وجود ندارد.

نکات مهم برای مسافرت و جهانگردی

لپ‌تاپ و هدفون

با اینکه احتمالا، داشتن یک لپ‌تاپ خوب مسافرتی و یک هدفون با قابلیت نویز کنسلر برای بسیاری از مردم به دلیل قیمت بالا میسر نیست اما به همراه آوردن آنها با یک باتری یو‌اس‌بی کارآمد خواهد بود.

نکات مهم برای مسافرت و جهانگردی

سبک سفر کنید

اگر این مورد را رعایت نکنید سفر بسیار سختی در پیش خواهید داشت. عبور و مرور در هنگام سفر با حجم بسیار بالایی از وسایل کار دشواری است. اما احتمالا شما می‌خواهید بگویید که من ممکن است به این وسیله احتیاج داشته باشم.! اما باید بدانید که وسایل زیادی هستند که به آنها نیازی پیدا نخواهید کرد و تنها کیف شما را سنگین‌تر می‌کنند. توصیه ‌می‌کنم که بیش از ۱۴ کیلو بار حمل نکنید. این مقدار برای به همراه داشتن لوازم ضروری مناسب است. البته اگر وسایل الکترونیکی زیادی نیز به همراه ندارید این مقدار باید در حدود ۱۱ کیلوگرم باشد. لباس‌های زیاد در سفر چندان بکار نمی‌آیند. شما می‌توانید در هر مکانی لباس‌های کثیف خود را بشویید و این موضوع را بدانید که حقیقتا سبک سفر کردن ماجراجویی شما را تغییر خواهد داد.

نکات مهم برای مسافرت و جهانگردی

بکاپ و یا تهیه نسخه پشتیبان

در یکی از سفرهای قبلی‌ام دوربین دوستم را در یک تاکسی جا گذاشتم و به همین علت تصاویر مربوط به ۳ هفته سفر در میان کشورهای آسیایی را از دست دادم. با این تجربه به شما پیشنهاد می‌کنم که حتما با کمک آپلود سنترها از عکس‌ها و ویدئوهای خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید از آنها بهره ببرید.

نکات مهم برای مسافرت و جهانگردی

اپلیکیشن‌های کاربردی در سفر

گوگل ترنسلیت بهترین اپلیکیشنی است که در سفر به کار شما خواهد آمد. شما می‌توانید با دانلود کردن داده‌های زبان مقصد سفر خود از این نرم‌افزار بصورت آفلاین نیز بهره ببرید. گوگل مپ را نیز فراموش نکنید. به وسیله گوگل مپ دیگر گم نخواهید شد و بهترین مسیرها را خواهید یافت. همچنین از سوی دیگر پیشنهاد می‌کنم که به وسیله نرم‌افزارهای پیام‌رسان همچون تلگرام، واتس‌اپ، اینستاگرام و اسکایپ با خانواده خود در ارتباط باشید. داشتن ارتباط با خانواده در طول سفر به سلامت روحی شما کمک زیادی خواهد کرد. توجه داشته باشید که اینستاگرام یکی از ساده‌ترین نرم‌افزارهایی است که به کمک آن می‌توانید با سایرین ارتباط داشته باشید.

نکات مهم برای مسافرت و جهانگردی

از هاستل‌ها فراری نباشید

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که هاستل‌ها معمولا بسیار کثیف، پر سر و صدا و بدون امنیت هستند. البته این درست است که برخی از آنها چنین ویژگی‌هایی را دارند اما تمامی هاستل‌ها و مسافرخانه‌های کوچک این‌ چنین نیستند. من در دو سال اخیر با مراجعه به وب‌سایت‌های Hostelworld  و Hostelz� در مکان‌هایی اقامت داشته‌ام که می‌توانم بگویم حتی از هتل‌ها هم بهتر بوده‌اند. از سوی دیگر باید بدانید که این هاستل‌ها مکان‌های مناسبی برای ارتباط برقرار کردن با افراد جدید است.

نکات مهم برای مسافرت و جهانگردی

قفل گوشیهای هوشمند

در دنیای امروز دیگر باید گفت که گوشی هوشمند شما و در حقیقت اطلاعاتی  که در آن وجود دارد مهم‌ترین چیزی است که در دستانتان می‌باشد. البته حتما می‌دانید که به سادگی می‌توان یک گوشی هوشمند را عوض کرد اما اطلاعات موجود در آن بسیار مهم هستند. سرقت اطلاعات شخصی، دسترسی به حساب‌ها، آدرس‌های، تصاویر و دیگر موارد موجود در گوشی نه تنها می‌تواند سفر شما را تحت تاثیر خود قرار دهد بلکه باعث بروز مشکلات دیگری نیز خواهد شد. پس توصیه می‌کنم که حتما گوشی خود را قفل کنید و اگر گوشی هوشمندتان دارای ویژگی‌هایی برای قفل‌های بیومتریک همچون اثر انگشت و یا حسگر عنبیه است از آن بهره ببرید.

نکات مهم برای مسافرت و جهانگردی

کار را برای دزدان آسان نکنید

در مورد این نکته از نکات مهم برای شروع جهانگردی باید بگویم که چندی پیش من با فردی ملاقات کردم که برای نخستین بار سفر خارجی داشت. این خانوم از شهری کوچک در یکی از ایالت‌های غرب میانه آمریکا به لندن سفر کرده بود. او در میان خیابان‌های لندن در حال پیاده‌روی و گشت‌وگذار بود و این در حالی بود که نیمی از گوشی آیفون ۶ اش بیرون از جیبش خود نمایی می‌کرد. این کار در حقیقت همان آسان کردن کار برای سارقان می‌باشد. توجه داشته باشید که شما نباید کیف پول خود را حتی برای لحظاتی روی میز کافه جا بگذارید و یا اینکه کوله پشتی خود را در یک قطار شلوغ در آورده و در جلوی خود نگهدارید. توجه داشتن به همین موارد کوچک می‌تواند باعث شود که از خطر دور شوید و سفر بهتری را داشته باشید. البته این را نیز فراموش نکنید که لازم نیست هر بار که از روی تخت خود بلند می‌شوید تمامی وسایل را به خود ببندید! تنها کافیست که بیشتر مراقب باشید و در یک کلام کار را برای دزدان آسان نکنید.

نکات مهم برای مسافرت و جهانگردی

در طول سفر آرامش خود را حفظ کنید

حقیقتا باید گفت که بسیاری از مردم در سراسر جهان بسیار خوب هستند و اگر نیازی ضروری داشته باشید به شما کمک خواهند کرد. اگر چیزی را فراموش کردید می‌توانید در مقصد آن را بخرید. در این میان باید بدانید که جهان به گونه ای متفاوت است که حتی نمی‌توانید تصورش را بکنید پس با شروع جهانگردی این دنیا را بررسی کنید.

نکات مهم برای مسافرت و جهانگردی