اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ، اکوتوریسم ، اسکی  و دوچرخه سواری
اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ، اکوتوریسم ، اسکی  و دوچرخه سواری

اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ، اکوتوریسم ، اسکی و دوچرخه سواری

10 کلید برای تقویت روحیه و اعتماد به نفس

تقویت روحیه و اعتماد به نفس با قانون جذب

روحیه ضعیف همراه باعث بوجود آمدن مشکلات اساسی در زندگی انسان ها می شود, با این نکات سازنده روحیه خود را بالا برده تا با اعتماد به نفس پولادین بر مشکلات غلبه کنیم.

  اعتماد به نفس,افراد موفق,تقویت روحیه

1- خود را بشناسیم

امروزه پیشنهاد سقراط که در قرن پنجم پیش از میلاد که در آن متنی بر خودشناسی ارایه شد به قوت خود پا برجاست. اهداف احساسات و محدودیت های خود را شناسایی کنیم و با آرامش با آنها برخورد کنیم. خواه از طریق مطالعه, خواه از طریق اندیشیدن و تفکر, سعی نماییم بعضی راه های را که باعث شناخت ما از خودمان و اینکه چه چیزهایی ما را خوشحال میکند پیدا نماییم.

چنانچه به این توصیه عمل نماییم, بهتر قادر به کنترل زندگی و مشکلات پیش روی خود خواهیم بود.

2- به خودمان ارزش بدهیم و به خود اعتماد داشته باشیم

ممکن است سخت به نظر برسد, اما سعی نماییم رفتارمان گویای این باشد که از خودمان مواظبت می‌ کنیم. حتی اگر همیشه احساس عدم اطمینان می‌ کنیم, برخورد و رفتار مثبت را به دنیای اطراف هدیه کنیم. برخورد مردم با ما متأثر از رفتار و پوشش ماست.

بنابراین خود ارزشی و خود اعتمادی را به نمایش بگذاریم تا احترام را برای ما به ارمغان بیاورد.

3- بیش از حد توانمان کار نکنیم

همه ما با سخت کوشی, خواهان تأمین امنیت و رفاه خانواده خود هستیم. اما مهم این است که تعادل را در زندگی حفظ نماییم.

معمولاً آن چه از نظر مالی دنبال می‌ کنیم با آن چه که تحقق می‌ یابد یکسان نمی باشد. اگر برای ما تامین معاش مهمتر از صرف زمان با عزیزان یا لذت بردن از زندگی است, اینگونه بهتر است که در تعیین اولویت ها بازنگری نماییم. سعی کنیم برقراری تعادل را از کسی که بین زندگی شغلی و خانوادگی اش این توازن را ایجاد کرده بیاموزیم یا اینکه با خانواده یا دوستانمان راجع به تأثیرات شغلی مان بر روی آنها صحبت کنیم.

4- از افراد منفی دوری کنیم

از ارتباط مسموم که در ما احساس ناراحتی , عصبانیت یا ناامنی میکند اجتناب کنیم. ممکن است سخت باشد اما ارتباط خود را با کسانی که باعث افسردگی ما میشوند را به حداقل برسانیم, کسانی که اکثرا محبت های دریافتی را بدون پاسخ می‌ گذارند و یا کسانی که دائما از ما انتقاد می‌ کنند.

صداقت سخنان چنین افرادی را مورد ارزیابی قرار دهیم تا مشاهده کنیم که میزان حقایق موجود در سخنانشان تا چه حد بر اساس ارتباطی مثبت و خوش بینانه است. اگر کسانی ما را تحت فشار روانی قرار می‌ دهند صریحاً از آنها بخواهیم ما را رها نمایند.

5- مثبت فکر کنیم قانون جذب

سعی کرده تا از حداکثر توانایی هایمان استفاده کنیم و به قدرت خویش اتکا نماییم. علایق شخصی مان را با مطالعه و گذراندن کلاس ها توسعه بخشیم.

علایق جدید را امتحان کرده و شکست هایمان را به کار گیریم. همه ما بخشی از اوقاتمان را از دست داده ایم اما افراد موفق از شکست هایشان درس آموخته اند و مغلوب شکست شان نشده اند.

اگر ما توانایی هایlان را به خوبی توسعه بخشیم و نقش مثبتی داشته باشیم واقعاً قادر به تغییر موقعیت های منفی به موقعیت های مثبت خواهیم بود.

زندگی شغلی,قانون جذب دو,مثبت فکر کنید

6- ورزش, ورزش, ورزش

یک رژیم غذایی مناسب و قدری فعالیت بدنی روزانه, اعم از اینکه پیاده روی آرام باشد یا کار بیرون, فشار و اضطراب را تخفیف می بخشد و روحیه را شاداب نگه خواهد داشت.

ورزش و تمرینات بدنی, افراد را از احساس برتری طلبی رهایی و توانایی های سرکوب شده ذهن را ترقی می دهد. همین امر منجر به جلوگیری از افسردگی خواهد شد. برای اشخاص متفاوت ورزشهای مناسب آنها وجود دارد.

تمرینات کششی و یوگا برای تخفیف فشار بسیار مناسب می باشند. بعضی تمرینات نمی تواند به رفع عصبانیت کمک کنند. البته ورزش بیرون از منزل فواید مضاعفی دارد, نور آفتاب در بهبود روحیه و تخفیف افسردگی کمک موثری محسوب می شود.

7- بخشی از اوقاتمان را تنها بگذاریم

لذت از جمع دوستان و تنهایی دو بخش از زندگی اند که برای تقویت روحیه بسیار مهم اند. برای معنا بخشیدن و ایجاد شور در زندگی نباید کاملاً مشروط به وجود دیگران باشیم. با گذراندن ۲۰ دقیقه در حمام, گوش دادن به موسیقی یا خروج از منزل به قصد لذت بردن از طبیعت, زمانی برای لذت بردن از تنهایی خویش صرف نماییم.

چنانچه این امر را سخت یافتیم ممکن است با توسل به اجتماع از مشارکت در موضوعات مهم دوری نماییم.

8- به دیگران کمک کنیم و اجازه دهیم دیگران به ما کمک کنند

وقتی مشکلاتمان طاقت فرسا به نظر میرسد نشان دهیم که کمک دیگران می‌ تواند اضطراب و دلواپسی ما را بر طرف کند, بنابراین مشکلاتمان را کاملاً در منظر دیگران قرار دهیم. کمک بلاعوض در مسائل اجتماعی یا کمک به دوستان نیز می‌ تواند به سود ما تمام شود.

اگر در مقابل کمکی که دریافت کرده ایم به همان میزان به دیگران مساعدت کنیم دامنه مناسبی از دوستان و اقوامی را بسط داده ایم که شریک اوقات خوش ما هستند و مدد کاران زمان تنگی و سختی مان.

مثبت فکر کنیم

9- ارتباط و مراودات

با روشی روشن و در عین حال همراه با آرامش و متانت, احساساتمان را به خانواده, دوستان و مدرسه مان بیان نماییم و با دقت کامل به جواب آنها گوش فرا دهیم. هیچگاه خود را تحت فشاری که ناشی از عدم بیان احساساتمان است قرار ندهیم. چرا که این فشار, انفجار ناگهانی در پی خواهد داشت و دیگران بدون کوشش و تلاشی ما را خواهند شناخت.

عصبانیتی را که باعث پریشانی و دانستن نقاط ضعف ما می شود کنترل نماییم. هرگز اجازه ندهیم دیگران ذهن ما را بخوانند.

10- موقع احتیاج, کمک بطلبیم

افرادی را پیدا کنیم که هنگام مشکلات بتوانند با آنها مشورت کنیم. چنانچه پس از مشورت با دوستانمان و خانواده, مشکلاتمان همچنان طاقت فرسا جلوه می‌ نماید و احساس عدم آرامش می‌ کنیم, با مشاورینی صحبت کنیم که خواهان کمک و یاری به ما هستند. اگر احساس عدم امنیت, نگرانی یا ناراحتی و پریشانی می‌ کنیم فوراً از یک مشاور متخصص کمک بطلبیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد