اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ، اکوتوریسم ، اسکی  و دوچرخه سواری
اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ، اکوتوریسم ، اسکی  و دوچرخه سواری

اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ، اکوتوریسم ، اسکی و دوچرخه سواری

کوله پشتی سنگین‌تر برای کوهنورد سبک‌تر!

وزن کوله پشتی ورزشکاران پیاده روی کوهستان بر خلاف تصور به جثه ورزشکار و قدرت کلی بدن او بستگی ندارد.

ورزشکاران رشته پیاده روی کوهستانی معتقدند که وزن کوله پشتی باید متناسب با وزن ورزشکار باشد یعنی هر چقدر جثه ورزشکار کوچک‌تر بود، کوله پشتی نیز باید وزن کمتری داشته باشد. بنابراین در پیاده روی‌های دسته جمعی اغلب کوله پشتی‌های سنگین‌تر به افراد درشت هیکل‌تر داده می‌شود. 



با این حال مطالعات در دانشگاه کانزاس نشان داده است ورزشکارانی که جثه‌های کوچک‌تری دارند می‌توانند کوله‌پشتی‌های سنگین را راحت تر از افراد درشت هیکل‌تری که به همان میزان آمادگی جسمانی دارند، حمل کنند. 

دلیل این مساله می‌تواند این حقیقت باشد که ورزشکاران باید علاوه بر کوله‌پشتی وزن بدن خود را نیز تحمل کنند. نتایج این تحقیقات در مجله "معلم فیزیک" منتشر شده است. 

یکی از محققان می‌گوید: این مساله درست نیست که وزن کوله پشتی باید به اندازه درصد خاصی از بدن ورزشکار باشد. همان طور که می‌دانیم هر چقدر سایز بدن یک حیوان بیشتر شود و وزن نیز بالا برود قدرت با سرعت کمتری افزایش می‌یابد. به همین دلیل مورچه‌هایی که جثه کوچک‌تری دارند به نسبت می‌توانند بار بیشتری را حمل کنند. 

محققان در بررسی‌های خود مدلی طراحی کردند که نشان می‌دهد هر فرد با هر سایز تا چه اندازه می‌تواند بار تحمل و حمل کند. این یافته‌ها نشان داد قدرت کلی یک فرد نمی‌تواند تعیین کند که او چه میزان وزنی را می‌تواند تحمل کند. این مدل می‌تواند به ورزشکاران پیاده روی کوهستانی کمک کند تا تصمیم بگیرند چه میزان بار را حمل کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد