اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ، اکوتوریسم ، اسکی  و دوچرخه سواری
اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ، اکوتوریسم ، اسکی  و دوچرخه سواری

اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ، اکوتوریسم ، اسکی و دوچرخه سواری

۵ پیر زن شگفت انگیز!


varzesh

سن فقط یک عدد است و خب! اگر درباره این نظریه دچار تردید هستید و آن را منحصر به افرادی می دانید که از بالارفتن سن خود در هراس هستند بهتر است این مطلب را تا انتها دنبال کنید تا شما هم مطمئن شوید سن فقط یک عدد است. در این متن درباره زندگی زنان سالخورده ای می خوانید که روی پیری را حسابی کم کرده اند. برای این خانم های سالخورده زندگی یک ماجراجویی لذت بخش است!…

دورتی شجاع ۱۰۲ ساله!

دورتی کاستر، ۱۰۲ ساله است. این خانم که از قرار معلوم برای بهره مندی از یک زندگی هیجان انگیز زیادی پیر به نظر می رسد با دید کاملا متفاوتی زندگی را نگاه می کند که البته به تبع همین تفاوت است که در این فهرست جا خوش کرده. شاید غیرقابل باور باشد و چه بسا در نگاه برخی یک دیوانگی محض اما این یک واقعیت است که دورتی در تولد ۱۰۲ سالگی خود تصمیم گرفت پرش با چتر را از بالای یک پل ۵۵۰ متری ، تجربه کند. دورتی پرید و سالم هم روی زمین فرود آمد. این پیرزن خارق العاده و بسیار شجاع نظر جالبی درباره زندگی دارد.

«در طول زندگی تان فقط زنده بودن را باور کنید و به آن عشق بورزید.»

از قرار معلوم فیل سواری در این سن و سال از دیگر تفریحات دورتی است که هرگز حاضر نیست آن را ترک کند.

فلو ، ۷۹ ساله و البته ورزشکار

فلو میلر ۷۹ ساله که سابقا یک تنیس باز حرفه ای بود حتی با عبور سال ها و بالا رفتن سن هم ورزش را کنار نگذاشت. در ۶۰ سالگی وارد عرصه دو و میدانی شد و در ۶۵ سالگی پرتاب با نیزه را برای اولین بار تجربه کرد.

۱۰ سال بعد از این تاریخ فلو میلر با ۱۳ بار سابقه شرکت در مسابقه های ملی همه را شگفت زده کرده بود. البته نباید فراموش کرد این بانوی ۷۹ ساله با برخورداری از ۱۵ رکورد جهانی و ۱۲ رکورد ایالات متحده بین بانوان همسن و البته هم گروه خود، توجه همگان را به خود جلب کرد. فلو در حال حاضر در رشته پرتاب وزنه ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر رکورددار است. پرش ارتفاع، پرش طولی، پرش سه مرحله ای، پرتاب دیسک و پرتاب چکش و پرتاب نیزه، همگی رشته هایی دیگر از دو ومیدانی هستند که فلو میلر در آنها صاحب رکورد است. شما چند مادربزرگ را می شناسید که با این همه و مدال و انبوهی رکورد نوه های خود را به ورزش در هر سن و سالی ترغیب کنند؟ یک نمونه کمیاب آنها همین فلو میلر ۷۹ ساله است. نکته جالب تر اینکه او همچنان قصد بازنشستگی ندارد و معتقد است هنوز وقت زیادی برای ثبت رکوردهای جدید پیش رو دارد.

هریت ۹۱ ساله ، یک حامی واقعی

هریت لیک تمام وقت خود را در زندگی صرف امور خیریه می کند. او در سن ۹۱ سالگی با جدیت بیشتر تمام وقت خود را صرف حمایت از افراد بی بضاعت می کند و شاید از همین روست که سالانه معادل ۲۰۰ چک برای خیریه ها می نویسد. در واقع هریت سالانه میلیون ها دلار از ثروت شخصی اش را خرج امور خیریه می کند و به همین دلیل به عنوان یکی از خیرین سرشناس شناخته شده است. در حال حاضر بیش از ۲۰ ساختمان و پارک در مرکز فلوریدا به نام او ثبت شده است.

شاید برایتان جالب باشد بدانید اگر هریت وقت آزادی برای خودش پیدا کند آن را صرف جمع آوری لباس خواهد کرد. در واقع هریت در زمینه لباس یک کلکسیونر است و علاقه اش را به این موضوع پنهان نمی کند: «اصلا نمی توانم در مقابل لباس های زیبا از خودم مقاومت نشان بدهم.» تعداد لباس های هریت آنقدر زیاد است که او برای نگهداری از کلکسیون خود ۳ تا از گاراژهایش را با مساحت های بسیار زیاد به این امر اختصاص داده است. با این وجود معتقد است این کلکسیون در زندگی اش یکی از کوچک ترین تفریحاتی است که موجبات رضایت او را فراهم می کند چه اینکه همه وقت خود را برای امور خیریه خرج خواهد کرد.

مارتای ۱۰۱ ساله ، ستاره اپرا

این صدای آشنای اپرا، بارها به گوش علاقه مندان این سبک از آواز خورده است. درخشش این صدا اما در بیش از ۴۰ فیلم و البته به زبان های مختلف گواهی است بر این ادعا. مارتا اگرت ، خواننده معروف اپرا همچنان و در سن ۱۰۱ سالگی به حرفه اش مشغول است و برنامه هایش را به نحو احسن اجرا می کند. چه کسی می تواند باور کند یک خواننده زن اپرا با صدایی رسا همچنان توجهات را به خود معطوف کند؟ شاید عجیب باشد اما واقعی است.

مارتا همچنین درباره سن و سالش می گوید: «مردم از من می پرسند ۱۰۰ سالگی چطور است؟!» و من هم به آنها جواب می دهم: «من نمی دانم و البته هیچ مصداقی هم برای توصیفش پیدا نمی کنم. در واقع باید وقتی ۲۰۰ ساله شدم از من بپرسید آیا ۲۰۰ سالگی هم مانند ۱۰۰ سالگی است؟ و خب، آن موقع است که می توانم سوال شما را جواب بدهم!»

برنیک ۹۲ ساله ، یک یوگاکار حرفه ای

هیچ یک از شاگردان کلاس یوگا نمی تواند آنچه را که برنیک بیتس ۹۲ ساله در قالب تمرین های یوگا انجام می دهد، تکرار کنند. پیچش هایی که در بدن او دیده می شود در کنار خم شدن های باور نکردنی و بدن انعطاف پذیرش که همه تمرین های یوگا را به بهترین نحو ممکن ارائه می دهد از این خانم سالخورده ۹۲ ساله یک یوگاکار به معنای واقعی کلمه ساخته است.

نکته جالب توجه اینجاست که برنیک در سال ۱۹۶۰ یادگیری یوگا را به تنهایی آغاز کرد و البته آنقدر در این ورزش پیشرفت کرد که حالا در کتاب گینس نام خود را به عنوان پیرترین رکورددار یوگای جهان نام خود را ثبت کرده است.

او این روزها در حالی که به شاگردانش آموزش یوگا می دهد همواره یک جمله را برای آنها تکرار می کند که می توانند همیشه با پیروی از یک فلسفه مشخص ۱۰ سال جوان تر و شاداب تر از خودشان باشند: «مادامی که زنده هستید هرگز برای اینکه بدن خود را دوست داشته باشید و از آن مراقبت کنید خیلی دیر نخواهد بود.»

نکته

آخرین نظریه او درباره زندگی در یکی دو جمله کوتاه خلاصه می شود:

هرگز درباره سن فکر نکرده ام. فقط زندگی را ادامه داده ام و سعی کرده ام اوقات خوشی داشته باشم.

نکته

نظر فلو میلر را درباره زندگی بخوانید:

همیشه می گویم هیچ وقت دیر نیست. اگر من در ۶۰ سالگی سراغ دو و میدانی رفتم پس هر کسی می تواند در ۵۰ سالگی سراغ هر ورزشی که دوست دارد برود.

نکته

اگرچه هریت یک کلکسیونر لباس است اما نظر جالب توجهی در همین مورد دارد: «یک لباس مشکی ساده که از مغازه می خریم می تواند ما را هر جایی ببرد و همه کارهایمان را راه بیندازد!»

نکته

راز مارتا را از قول خودش بخوانید: «من هرگز تسلیم نشده ام. صدایم را حفظ کرده ام. همانطور که همه می گویند آن را زنده نگه داشته ام.»

نکته

تفسیر برنیک بیتس ۹۲ ساله درباره زندگی جالب و خواندنی است:

«ما تنها موجودات زنده روی کره زمین هستیم که با استفاده از اجزای بدن خود می توانیم فکر کنیم، کارهایمان را پیش ببریم، گریه کنیم و حرف بزنیم. باید مراقب بدن خود باشیم.)

ترجمه: صنم بیاناتی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد