اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ، اکوتوریسم ، اسکی  و دوچرخه سواری
اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ، اکوتوریسم ، اسکی  و دوچرخه سواری

اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ، اکوتوریسم ، اسکی و دوچرخه سواری

تقویت عضله با اندیشیدن به ورزش

فکر کردن به ورزش باعث رشد بافت‌های عضلانی می‌شود.

محققان دانشگاه اوهایو طی تحقیقات انجام شده برای رسیدن به این نتیجه دو گروه را مورد بررسی قرار ...   دادند. در این مطالعه تحقیقاتی به گروه‌ نخست گفته شد به مدت 5 روز در طول هفته، روزانه 11 دقیقه، به ورزش فکر کنند. از آنها خواسته شد، تصور کنند در حال انجام حرکات ورزشی و حرکات کششی هستند. در ادامه این مطالعات بعد از 4 هفته میزان رشد عضلات همه افراد در دو گروه اندازه‌گیری شد. نتیجه بررسی‌ها نشان داد 4 هفته فکر کردن درباره ورزش باعث شده است تا قدرت عضلانی  گروه نخست دو برابر افرادی شود که به ورزش فکر نکرده‌اند.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: آنچه مطالعات ما نشان می‌دهد این است که ورزش ذهنی روشی مناسب برای جلوگیری از ضعیف شدن عضلات است.

برای درک بهتر این مسأله، محققان از عکسبرداری‌های مغناطیسی به منظور مشاهده قسمت‌های خاص مغز که با عضلات در ارتباط است استفاده کردند. در این فرآیند آنها دریافتند میان مغز و بدن رابطه‌ای وجود دارد و فکر کردن به ورزش نه تنها قدرت فیزیکی را افزایش می‌دهد بلکه بر قدرت ذهنی نیز تأثیر مثبت می‌گذارد. مدیر این تحقیقات افزود: افرادی که به ورزش فکر کردند نه تنها بازوهای قدرتمندتری پیدا کرده‌اند بلکه قدرت مغزی‌شان نیز افزایش پیدا کرده است از این رو ورزش ذهنی باعث قدرتمند شدن راه‌های عصبی – عضلانی که کانال‌هایی هستند برای اتصال مغز به عضلات می‌شود.

البته هدف مطالعات انجام شده این نیست که تنها فکر کردن به ورزش کافی است بلکه باید دانست با ورزش واقعی فواید اصلی آن حاصل می‌شود و این مطالعات تنها با هدف نشان دادن ارتباط قوی میان مغز و بدن انجام شده است چراکه تحقیقات صورت گرفته مبین این حقیقت است که فکر کردن به ورزش موجب جلوگیری از ضعیف شدن عضلات که بر اثر افزایش سن ایجاد می‌شود خواهد شد.


نقل از : سایت گروه انسانهای سبز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد