اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی
اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

محیط ز‌ِیست را فدای اقتصاد نکنیم

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان با اشاره به اینکه محیِط‌ زیست را نباید فدای اقتصاد کرد، گفت: توسعه اقتصاد باید هم‌زمان با توسعه محیط‌ زیست باشد.

قربانعلی محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه زنجان، با بیان این مطلب، اظهار کرد: توجه نکردن به محیط ‌زیست در اجرای طرح‌های توسعه‌ای اقتصادی و توسعه کشور را در شرایط نامساعدی قرار می‌دهد و ما نباید به بهانه ایجاد شغل و راه‌اندازی صنعت موجبات تخریب محیط ‌زیست را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: داشتن نگاه آگاهانه نسبت به مسائل زیست‌محیطی می‌تواند عاملی در توسعه سبز اقتصاد داشته باشد و قطعاً این بهترین شیوه برای توسعه پایدار خواهد بود و امیدواریم با توجه به اهمیتی که مسوولان امر به این موضوع می‌دهند، شاهد رونق امور با توجه به محیط‌ زیست باشیم.

این مسوول با بیان اینکه برخی مسوولان نگاه دقیقی نسبت به مسائل زیست‌محیطی ندارند، خاطرنشان کرد: به سبب اهمیت محیط‌ زیست نباید در اجرای طرح‌های صنعتی محیط ‌زیست را نادیده گرفت.

وی افزود: امروزه در کشورهای پیشرفته محیط‌ زیست را فدای اقتصاد نمی‌کنند، بلکه به‌ گونه‌ای برنامه‌ریزی و عمل می‌کنند که اقتصاد و محیط ‌زیست در کنار هم قرار گیرند؛ چرا که مسوولان این کشورها به این نکته رسیده‌اند که دیگر فرصتی برای ادامه این روند نیست، زیرا بدون محیط ‌زیست زندگی امکان‌پذیر نخواهد بود.

این مسئول تأکید کرد: امروزه اگر در مسائل زیربنایی استان و کشور محیط‌ زیست در طرح‌های توسعه‌ای اقتصادی لحاظ نشود، قطعاً طرح با شکست مواجه خواهد شد.

محمدپور در خصوص قرار دادن محیط ‌زیست و اقتصاد در کنار هم، افزود: قطعاً محیط ‌زیست مانع پیشرفت و توسعه نیست و ما نیز باید محیط ‌زیست و اقتصاد را همانند کشورهای پیشرفته، در کنار هم داشته باشیم و حال ما نیز این طرز تفکر را در کشور دنبال و عملی می‌کنیم.


نقل از : ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد