اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی
اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

مشاهده پلنگ و خرس در اشترانکوه ‌

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه گفت: جا پای پلنگ و خرس در این منطقه مشاهده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، کورش لشنی در جمع خبرنگاران، افزود: هرساله در فصل زمستان در منطقه اشترنکوه سرشماری پستانداران انجام می‎گیرد.

وی اظهار کرد: سرشماری در اکیب‎های سه یا چهار نفره به روش خطی و مشاهده مستقیم حیات وحش و یا با استفاده از دوربین‎های تله‎ای و یا نمایه‎های حیات‎وحش(ردپا-سرگین) انجام می‎گیرد و مامورین در طول سرشماری در ارتفاعات بیتوته می‎کنند.

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه تصریح کرد: اشترانکوه با وسعت 100 هزار هکتاری و توپوگرافی خاص داشتن صخره‎های صعب‎العبور، مناطق دشتی، مناطق جنگلی، روداخانه و چشمه‎ساران فراوان و تنوع اقلیم باعث شده اشترانکوه از نظر تنوع زیستی بسیار غنی شود.

لشنی اضافه کرد: در اشترانکوه تاکنون بیش از 600 گونه گیاهی 274 گونه جانوری شناسایی شده است، لرستان با دارا بودن 25درصد از تنوع زیستی کشور یکی از استان‎های نخست در دارا بودن گونه‎های کم‎نظیر جانوری است به‎طوری‎که در سرشماری زمستانه امسال گونه‎های کل و بز، پلنگ، گرگ، روباه، سمورسنگی، گربه وحشی، خرگوش، خرس قهوه‎ای، گورکن، تشی، خارپشت، سنجاب، شغال، گراز، کفتار، حفار، حشره‎خور کوچک، جربیل، راسو، گربه‎جنگلی، سنجابک درختی، همستر دم دراز و شنگ مشاهده و مورد سرشماری قرارگرفتند.

وی گفت: امسال در طول سرشماری از اکثر گونه‎ها تصویربرداری و مستندسازی شد، از عوامل تهدید این گونه‎ها شکار غیرمجاز، تلفات جاده‏ای، کم شدن طعمه، سموم کشاورزی و تخریب زیستگاه است.

این مقام مسئول افزود: تمامی هموطنان جهت حفظ و پاسداری از این مواهب الهی کم‎نظیر تمامی مسائل زیست محیطی را در نظر بگیرند.


نقل از : ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد