X
تبلیغات
رایتل

پولادین

باشگاه فرهنگی ورزشی شیراز جوان

جستجو
تقویم
آبان 1396
شیدسچپج
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
نظرسنجی
به نظر شما چگونه باید از محیط زیست و منابع طبیعی حفاظت نمود؟
نویسندگان
پیوندها
آمار
تعداد بازدیدکنندگان : 27130

ورزش منظم به بدن و سیستم ایمنی شما کمک می کند و زمانی که گردش خونتان تنظیم باشد طبیعتا رضایت و آرامش بیشتری احساس می کنید. نکته مهم این است که اگر شما کارمند باشید و کارتان به اصطلاح پشت میزی باشد، با انجام این چند حرکت ساده هم سرحال تر می و هم می توانید استرس ناشی از محیط کارتان تا حد بسیار زیادی کاهش دهید.

یکی از این ورزش های ساده که از بچگی حتی در مدرسه هم انجام می دادیم، دراز نشست است. این حرکت ورزشی علاوه بر بالا بردن متابولیسم و تحریک سیستم گوارش، باعث تقویت عضلات شکم می شود. نکته ریزی که این حرکت ورزشی دارد این است که کسانی که گودی کمر دارند، باید حتما کمر خود را به زمین فشار دهند. اما اگر باز هم از این ناحیه دچار درد هستند بعد از انجام این حرکت بر روی زمین دراز بکشند و پاهای خود را درون شکم با دست بگیرند و بعد به آرامی به سمت چپ و راست مایل شوند. به این ترتیب از درد کمر خود نیز جلوگیری می کنند.

اگر در دراز و نشست به گردن شما فشار می آید نشانگر بد عمل کردن شما در این حرکت ورزشی است. یک راه راحت تر برای کوچک کردن شکمتان این است که بر روی زمین به راحتی دراز بکشید دست هایتان را در امتداد پهلو هایتان قرار دهید، در یک لحظه پاهای خود را از زمین تا حدود 3 سانت بلند کنید و در همین حین سر خود را نیز بلند کنید. تا 5 بشمارید و دوباره دراز بکشید این حرکت را چند بار با توقف انجام دهید . این حرکت فشاری به کمرتان وارد نمی کند.

اما حالا که از ناحیه ی کمر نیز صحبت کردیم یک حرکت معروف در یوگا که باعث فرم گیری کمر می شود را نیز توضیح می دهم.

همانطور که بر روی زمین خوابیده اید. پاهای خود را در کنار هم روی زمین قرار دهید و دست ها را در امتداد شانه هایتان باز کنید. سپس پای راست خود را از زمین بلند کرده و داخل شکم قرار دهید. حواستان باشد که پای چپ ثابت است و سعی کنید که خم نشود. سپس پای راست را به سمت دست چپ خود حرکت دهید و و با دست چپ خود آن را بگیرید. بعد از حدود دو تنفس بر روی کمر برگشته و پای خود را بعد از گرفتن در شکم صاف کرده و کنار پای چپ قرار دهید. همین کار را با پای چپ انجام دهید. بعد از انجام این کار به مدت یک ماه متوالی می توانید در حین انجام این کار سرتان را به سمت دستی که آزاد است بر روی زمین بچرخانید.

مضرات دارزو نشست

اعتیاد به دراز- نشست

انجام حرکاتی مانند دراز نشست بر خلاف اینکه مانع کمر درد بشود باعث بروز آن نیز خواهد شد.

اینکه یک شکم سفت و محکم تا حد زیادی قادر است از کمر محافظت نماید کاملا درست است اما دراز-نشست تاثیری روی آن دسته از ماهیچه‌هایی شکمی که باعث مستحکم شدن کمر می‌شوند نخواهد داشت.

دراز- نشست با ایجاد تغییر در شکم و برهمزدن تعادل آن باعث ایجاد کمر درد خواهد شد. در هنگام دراز- نشست شرایطی بوجود می‌آید که فشار بیش از حدی به ستون فقرات وارد آمده و باعث تغییر حالت آن ( چیزی شبیه حرف C انگلیسی) می‌شود.

تغییر عادت:

شما مجبور نیستید که دراز- نشست را به طور کامل حذف کنید بلکه می‌توانید حرکات آن را به آرامی و به شکل صحیح انجام دهید. حرکات دراز نشست را به عنوان تمرین منبسط کننده شکم که همزمان باعث تقویت ماهیچه‌ عرضی شکمتان نیز می‌شود در نظر بگیرید. ماهیچه‌ایی که برای تقویت و استحکام عضلات شکمی و محافظت از کمر نقش به سزایی دارد. با انجام روش درست در واقع با یک تیر دو نشان می‌زنید. هم چربی‌های شکم را آب کرده و تناسب اندام پیدا می‌کنید و هم از شر کمر درد خلاص می‌شوید.

 

نظرات (0)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)

نام :
ایمیل :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد