X
تبلیغات
رایتل

پولادین

باشگاه فرهنگی ورزشی شیراز جوان

جستجو
تقویم
آذر 1396
شیدسچپج
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
نظرسنجی
به نظر شما چگونه باید از محیط زیست و منابع طبیعی حفاظت نمود؟
نویسندگان
پیوندها
آمار
تعداد بازدیدکنندگان : 27979

یک متخصص تغذیه ورزشی استفاده از نوشیدنی‌های انرژی‌زا را عامل دفع آب بدن ورزشکاران دانست.

دکتر ایروانی گفت‌: درباره رژیم غذایی مناسب ورزشکاران در فصل گرما با توجه به مصرف زیاد مایعات و کم اشتهایی، اظهار کرد: توصیه می‌شود که ورزشکاران در فصل گرما علاوه بر آب از نوشیدنی‌های ورزشی به جای نوشیدنی‌های انرژی‌زا استفاده کنند. نوشیدنی ورزشی ترکیبی از آب و گروهی از الکترولیت‌هاست که بدن به آنها نیاز دارد، ولی نوشیدنی‌های انرژی‌زا تنها انرژی کاذب ایجاد می‌کنند و حتی در مواقعی باعث دفع بیشتر آب از بدن می‌شوند.

او در ادامه بیان کرد: همه انسان‌ها در فصل گرما به خاطر دفع بالای آب از بدن به مایعات مفید مثل آب، دوغ، شیر و آبمیوه طبیعی نیاز دارند. البته خیلی‌ها فکر می‌کنند که چای هم چنین خاصیتی دارد، در حالی که چای باعث دفع بیشتر آب از بدن می‌شود. طبیعتا ورزشکاران با توجه به فعالیت بیشتر بدنی، الکترولیدهای زیادتری را از دست می‌دهند به همین دلیل علاوه بر مایعات گفته شده به نوشیدنی‌های ورزشی نیز نیاز دارند.

ایروانی درباره میزان مصرف مایعات برای ورزشکاران، عنوان کرد: اگر ورزشکار حجم بالایی از مایعات را مصرف کند در معده انباشه می‌شود که باعث جلوگیری از فعالیت بدنی و یا کم اشتهایی خواهد شد. پس بهتر است که این مایعات در وعده‌های فاصله دار و به میزان معقولی مصرف شوند تا روی رژیم غذایی تاثیر نگذارند.

این متخصص تغذیه ورزشی در پایان اظهار کرد: برای تغییر رژیم غذایی در فصل گرما ، ابتدا باید عادت استفاده از مایعات اصلاح شود. ورزشکاران اگر در فصل گرما کم اشتها می‌شوند بهتر است از رژیمی شامل مواد فیبردار مثل میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنند به شرطی که یکی، دو روز زودتر از مسابقه این رژیم قطع شود تا در گوارش ورزشکار مشکلی به وجود نیاید.

نظرات (0)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)

نام :
ایمیل :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد