اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی
اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

نوشیدنی‌های انرژی‌زا و دفع آب بدن ورزشکاران


یک متخصص تغذیه ورزشی استفاده از نوشیدنی‌های انرژی‌زا را عامل دفع آب بدن ورزشکاران دانست.

دکتر ایروانی گفت‌: درباره رژیم غذایی مناسب ورزشکاران در فصل گرما با توجه به مصرف زیاد مایعات و کم اشتهایی، اظهار کرد: توصیه می‌شود که ورزشکاران در فصل گرما علاوه بر آب از نوشیدنی‌های ورزشی به جای نوشیدنی‌های انرژی‌زا استفاده کنند. نوشیدنی ورزشی ترکیبی از آب و گروهی از الکترولیت‌هاست که بدن به آنها نیاز دارد، ولی نوشیدنی‌های انرژی‌زا تنها انرژی کاذب ایجاد می‌کنند و حتی در مواقعی باعث دفع بیشتر آب از بدن می‌شوند.

او در ادامه بیان کرد: همه انسان‌ها در فصل گرما به خاطر دفع بالای آب از بدن به مایعات مفید مثل آب، دوغ، شیر و آبمیوه طبیعی نیاز دارند. البته خیلی‌ها فکر می‌کنند که چای هم چنین خاصیتی دارد، در حالی که چای باعث دفع بیشتر آب از بدن می‌شود. طبیعتا ورزشکاران با توجه به فعالیت بیشتر بدنی، الکترولیدهای زیادتری را از دست می‌دهند به همین دلیل علاوه بر مایعات گفته شده به نوشیدنی‌های ورزشی نیز نیاز دارند.

ایروانی درباره میزان مصرف مایعات برای ورزشکاران، عنوان کرد: اگر ورزشکار حجم بالایی از مایعات را مصرف کند در معده انباشه می‌شود که باعث جلوگیری از فعالیت بدنی و یا کم اشتهایی خواهد شد. پس بهتر است که این مایعات در وعده‌های فاصله دار و به میزان معقولی مصرف شوند تا روی رژیم غذایی تاثیر نگذارند.

این متخصص تغذیه ورزشی در پایان اظهار کرد: برای تغییر رژیم غذایی در فصل گرما ، ابتدا باید عادت استفاده از مایعات اصلاح شود. ورزشکاران اگر در فصل گرما کم اشتها می‌شوند بهتر است از رژیمی شامل مواد فیبردار مثل میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنند به شرطی که یکی، دو روز زودتر از مسابقه این رژیم قطع شود تا در گوارش ورزشکار مشکلی به وجود نیاید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد