اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی
اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

پیاده روی بهترین راه برای افزایش آمادگی جسمانی است


پیاده روی یکی از فعالیت‌های عادی بدن است که همراه شدن آن با دیگر فعالیت‌های روزانه می‌تواند آمادگی جسمانی را افزایش دهد.

 شاید پیاده روی جذابیت بسیاری از ورزش‌ها رانداشته باشد، با این حال متخصصان آمادگی جسمانی معتقدند که پیاده روی بهترین فعالیت و ورزش است، زیرا از نظر بیولوژیک مانند غذا خوردن برای بدن ضروری است.

یکی از متخصصان در کتاب خود می‌گوید: پیاده روی غذای بدن است و یک فعالیت تعریف شده برای انسان است. برای انسان بسیار راحت‌تر است که حرکت کند و راه برود تا این که ورزش خاصی را انجام دهد.

محققان معتقدند که توجه به تلفیق فعالیت و استراحت در بیماری‌های مزمن بسیار مهم‌تر از توجه کردن تنها به فعالیت است.

یکی از متخصصان می‌گوید: افرادی که در روز تنها یک ساعت ورزش می‌کنند و 10 ساعت می‌نشینند نمی‌توانند با آن یک ساعت ورزش ضررهای 10 ساعت نشستن را خنثی کنند. تلفیق حرکت و استراحت بسیار مهم است.

سال گذشته محققان دانشگاه تگزاس 218 دونده ماراتن را بررسی کردند. آنها دریافتند که این افراد 6.5 ساعت در هفته‌ تمرین می‌کنند، 8 تا 10.75 ساعت در روز می‌نشینند. این نشان می‌دهد که این افراد در آن واحد، هم فعال هستند، هم زندگی ساکنی دارند. محققان معتقدند افرادی که فکر می‌کنند می‌توانند با انجام ورزش‌های طاقت فرسا در ساعت‌های طولانی در باشگاه آمادگی جسمانی خود را به دست آورند، اشتباه می‌کنند. بررسی‌ها در دانشگاه ایندیانا نشان داده است سه تا پنج دقیقه‌ پیاده روی به ازای هر سه ساعت نشستن مداوم می‌تواند تاثیرات منفی این نشستن بر مفاصل پا و ایجاد آرتروز پا را از بین ببرد. هر فرد باید حدود 7500 قدم در روز راه برود.

راه رفتن شاید تاثیرات مثبت دویدن را بر استخوان و قدرت ماهیچه‌ها نداشته باشد اما تاثیرات منفی بسیاری از ورزش‌ها مانند وزنه‌برداری را نیز ندارد. با همه این‌ها محققان معتقدند که پیاده روی می‌تواند مناسب‌ترین فعالیت باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد