اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی
اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

آرتروز و دیسک کمر در کمین ورزشکاران

عضو هیات مدیره کلینیک جامع ترمیم زخم جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه درمان‌های غیرتهاجمی می تواند در ترمیم شکستگی ها نقش ویژه ای داشته باشد، اظهار کرد: شکستگی ها و عوارض آن همیشه به همراه درمان های پرهزینه بوده است.

 دکتر نیما باقری متخصص ارتوپد، در پانل تخصصی کنگره ملی ترمیم و زخم بافت، در خصوص اقدامات درمانی در بیمارانی که دچار تصادفات، سقوط از ارتفاع و هرگونه آسیب اسکلتی هستند گفت: عقیده انجام درمان شکستگی های باز در مدت زمان کمتر از 6 ساعت در اتاق عمل نادرست است و طبق بررسی های جدید هیچ نتیجه ای در بهبود فرد ندارد.

وی اظهار کرد: بستن زخم های شکستگی باز در مراحل اولیه می تواند به عنوان یک روش درمانی قابل قبول مطرح شود.

باقری با تاکید به اینکه استفاده از پانسمان‌های جدید می‌تواند در برخی از صدمات اسکلتی کمک کننده باشد، یادآور شد: استفاده دائمی از این مواد به علت امکان ایجاد عوارض توصیه نمی شود.

ترمیم زخم با استفاده از روش های نوین

دکتر رامین اسپندار، دانشیار گروه ارتوپدی مراقبت از پیشگیری عفونت را به عنوان یک عامل مهم برای درمان شکستگی های باز دانست و گفت: اقدامات پزشکان جهت پیشگیری از عفونت اهمیت ویژه ای دارد و باید جدی تلقی شود.

این فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پا و مچ پا اظهار کرد: شرایط بیمار از لحاظ سلامتی و موضع جراحی نقش موثری را در نحوه انتخاب درمان ایفا می کنند. استفاده از روش های نوین در ترمیم زخم می تواند در بهبود این عارضه کمک کننده باشد.

آسیب بافتی با انقباض عضلات

دکتر اسماعیل ابراهیمی متخصص ارتوپد با اشاره به اینکه 70 درصد سیستم بدن افراد از عضلات تشکیل شده است گفت: هر عاملی که موجب انقباض دائمی بافت شود، می تواند به بافت ها اسیب برساند.

وی با تاکید بر اینکه امروزه شایع ترین ضایعات؛ به علت انقباض دائمی عضلات است یادآور شد: مشکلات تغذیه و بحران انرژی نیز از عواملی است که می تواند موجب آسیب به بافت ها شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: انجام فشار بر روی عضلات باید به طور مناسب انجام شود و هنگام ورزش نیز باید به نیروی وارد شده بر عضلات توجه ویژه داشته باشیم.

200 هزار شکستگی اندام در تصادفات سالیانه

دکتر ذبیح الله حسن زاده، متخصص ارتوپد با اشاره به اینکه درمان های غیر علمی نتیجه درستی را برای بیماران به همراه ندارند گفت: سالیانه 22 هزار تصادف در کشور صورت می گیرد که 200 هزار شکستگی در اندام های مختلف از این تصادفات گزارش می شود.

عضو انجمن جراحان زانو ایران خاطرنشان کرد: در مبتلایان به دیابت؛ درمان زخم های پا باید از طریق روش های علمی و مدرن انجام شود و نباید به روش های غیر علمی و تبلیغاتی توجه شود.

استفاده از روش های درمانی مولکولی در مراحل اولیه آرتروز

دکتر رامین کردی با اشاره به اینکه ورزش نادرست می تواند موجب آرتروز و دیسک کمر در افراد شود گفت: احتمال ابتلاء ورزشکاران به این بیماری بیشتر است.

وی با تاکید به اینکه احتمال ابتلاء افراد کشتی گیر به آرتروز و دیسک نسبت به سایر افراد حدود 25. برابر بیشتر است اظهار کرد: درمان های مختلفی جهت درمان های آرتروز وجود دارند.

کردی خاطرنشان کرد: در صورتی که آرتروز فرد در مراحل اولیه باشد، از روش های ملکولی و تزریق مواد در دیسک استفاده می شود.

این متخصص طب ورزشی تزریق سلول های غضروفی و بنیادین را عامل موثر درمان بیمارانی که به مدت طولانی به این بیماری مبتلاء هستند دانست و اظهار کرد: این روش در حال حاضر در دست بررسی است. زمان طولانی مدت ابتلاء به آرتروز می تواند موجب تغییر حالت دیسک شود.

درمان شکستگی با استفاده از روش اولتراسوند

دکتر سیامک بشردوست تجلی، متخصص فیزیکال تراپی با اشاره به اینکه شکستگی ها و عوارض آن همیشه به همراه درمان های پرهزینه بوده است گفت: این بیماری می تواند فرد را از محیط اجتماعی دور کند. همچنین ممکن است فرد دچار عوارض اجتماعی، اقتصادی و روحی نیز شود.

وی با تاکید بر اینکه امروزه درمان های غیر تهاجمی می تواند در ترمیم شکستگی ها نقش ویژه ای داشته باشد اظهار کرد: روش های مختلفی درخصوص درمان شکستگی ارائه شده است که یکی از مهم ترین آن ها روش اولتراسوند است.

وی در ادامه افزود: براساس شواهد موجود روش اولتراسوند در درمان شکستگی های جدید بسیار موثر بوده است. این روش به درمان های توام با تاخیر نیز کمک ویژه ای می کند.

این عضو هیات مدیره کلینیک جامع ترمیم زخم جهاد دانشگاهی در پایان خاطرنشان کرد: روش مدالیتی فیزیکی نیز می تواند نقش موثری در بهبود این شکستگی ها داشته باشد اما این روش نیازمند بررسی های بیشتر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد