اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی
اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

20 دقیقه‌ پیاده‌روی در روز به ترک سیگار کمک می‌کند

   



برای جلوگیری از شیوع اعتیاد به سیگار در میان جوانان و نوجوانان، مطالعات و تحقیقاتی بر روی این گروه سنی انجام می‌شود تا از راه‌های موثر استفاده شود. یکی از موثرترین راه‌ها برای ترک سیگار و جلوگیری از اعتیاد به آن ورزش کردن و فعالیت فیزیکی است.

افراد جوان و نوجوانی که معتاد به سیگار هستند، بهتر می‌توانند به طور دسته جمعی ترک کنند و بهتر است در برنامه‌های‌شان ورزش وجود داشته باشد مقدار این ورزش باید حداقل 20 تا 30 دقیقه‌ در روز باشد.

تحقیقاتی در این زمینه در دانشگاه جورج واشنگتن انجام شده است و در مجله "سلامت نوجوان" نیز به چاپ رسیده است.

کیمبرلی هورن، مدیر این تحقیقات می‌گوید: این مطالعات نشان داده است که ورزش به ترک سیگار کمک می‌کند. نوجوانانی که حداقل در روز 20 دقیقه‌ پیاده‌روی می‌کنند می‌توانند بیشتر در مقابل سیگار کشیدن مقاومت کنند.

در این تحقیقات 233 فرد نوجوان مورد مطالعه قرار گرفتند که اهل ویرجینیای غربی بودند، این منطقه در کل کشور آمریکا بیشترین تعداد معتادان به سیگار را دارد و 13 درصد این افراد زیر سن 18 سال هستند.

این افراد کسانی بودند که هر روز سیگار می‌کشیدند، نوجوانانی که به سیگار رو می آورند، دچار عادت‌های ناسالم دیگر نیز می‌شوند و معمولا سیگار کشیدن با عدم فعالیت فیزیکی همراه است. به طور متوسط این افراد روزی نصف پاکت و در روزهای آخر هفته‌ یک پاکت سیگار می‌کشیدند.

سه برنامه برای ترک سیگار بر روی این افراد انجام شد و تحقیقات نشان داد که موثرترین راه برای کاهش ترک سیگار برنامه‌های ورزشی بود.

برخی از این نوجوانان تنها در جلسات توجیهی ترک سیگار شرکت کردند و برخی دیگر در جلسات ورزشی نیز شرکت داشتند، نوجوانان که ورزش روزانه خود را به حداقل 20 دقیقه‌ در روز رساندند، توانستند بیشتر تعداد سیگارهایی که در روز می کشند را کم کنند. محدودیت‌هایی نیز در این تحقیقات وجود داشت از جمله این که محققان به تجزیه و تحلیل چگونگی تاثیر ورزش بر سیگار کشیدن نپرداختند و تنها نتیجه‌ را متوجه شدند. همچنین تحقیقات تنها در یک منطقه انجام شد و بهتر است که تحقیقات بیشتری در مناطق دیگر نیز انجام شود. البته محققان گمان می‌کنند که به دلیل ترشح آندروفین با کمک ورزش، میزان سیگار کشیدن در این افراد کاهش یافته است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد