اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی
اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

چه ورزشی برای کودکان مناسب است؟

4-355.jpg

تقریبا تمام والدین به این نکته واقفند که ورزش برای سلامتی کودکان‌شان مفید است، اما سوالی که برای آنها مطرح است این است که چه ورزشی برای آنها مناسب‌تر است؟ آیا هر نوع ورزشی با آنها سازگاری دارد؟ و اگر کودکی توانایی انجام ورزش را دارد تا چه مقدار تمرین، سلامتی و پیشرفتش را به خطر می‌اندازند؟

پایگاه اینترنتی فرانس در گزارشی به بیان فواید انجام فعالیت‌های ورزشی از سنین پایین پرداخته و رشته‌های مفید را معرفی کرده است. در این گزارش آمده است: رشته‌های نحوه‌ی انتخاب پنج از نظر روانشناسی، ورزش فیزیکی فواید زیادی دارد، خصوصا باعث آگاهی بیشتر از بدن و اعتماد به نفس می‌شود. از نظر جسمی، ورزش راهی برای مقابله با اضافه وزن است و همچنین باعث رشد کودک از نظر قلبی ، تنفسی و روان جنبشی می‌شود.

ورزش بر میزان ترشح برخی از غدد بدن نیز تاثیر می‌گذارد، برای مثال باعث افزایش ترشح غدد تیروئید و غده هیپوفیز که در مغز وجود دارد می‌شود. اما اگر ورزش سنگین و نامنظم باشد برای رشد کودک مضرر است. برای مثال، یک استخوان بلند از یک قسمت مرکزی به نام دیافیز (استخوان متراکم) و دو قسمت انتهایی به نام ایپینفیر (استخوان اسفنجی) تشکیل شده است. بین این دو قسمت فضایی غضروفی برای اتصال وجود دارد.

رشد استخوان در همین قسمت یعنی از غضروف‌ها تا انتهای استخوان صورت می‌گیرد. اگر این قسمت کاملا استخوانی شود، دیگر رشدی صورت نمی‌گیرد. (که معمولا بین 16 تا 20 سالگی اتفاق می‌افتد). اگر ورزش بسیار سنگین باشد، این فرایند استخوانی شدن، زود اتفاق می‌افتد. در نتیجه اختلالاتی در رشد ایجاد می‌شود. همچنین در قسمت غضروفی مفصل‌ها، آرتروز‌ زودرس یا‌ آسیب دیدگی‌های استخوانی اتفاق می‌افتد.

تحقیقات نشان داده‌اند که اگر فعالیت‌های ماهیچه‌ای متعادل نباشند، باعث دردهای عضلانی و کج شدن اسکلت بدن می‌شوند، همچنین در بعضی از ورزش‌ها مانند ژیمناستیک، فعالیت‌های نامنظم باعث کند شدن رشد بدن و بلوغ می‌شود.

فشار روحی زیاد طولانی مدت، سوء تغذیه، شکستگی‌های کوچک در ناحیه غضروفی رشد، همه دست به دست هم می‌دهند تا قد این ورزشکاران در سنین بزرگسالی کاهش پیدا کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد