اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی
اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

اکوتور شیراز جوان مجری تورهای : کوهنوردی ،طبیعت گردی ،کمپینگ ، دوچرخه سواری و تورهای اختصاصی

خواص چای ترش

چای قرمز یا چای ترش از گیاه رز چینی تهیه می شود.که از گلبرگ ودانه های آن می توانبه عنوان نوشیدنی مورد استفاده قرار داد.
 این چای دارای رنگ قرمز و طعم ترش می باشد . در عهد باستان از آن برای شادابی و رفع عوارض بیماری های قلبی از آن استفاده می کردند.این محصول در برخی فرهنگ ها مثل چین ، مکزیک و حتی اروپا و جود دارد. 
در سودان و مصر نیزبه عنوان یک نوشیدنی تشریفاتی از آن استفاده می کنند.این چای به علت رنگ و طعم و خاصیتی که دارای جایگاه خاصی در میان گیاهانی است که نام چای را به خود اختصاص داده اند.در ضمن می توان این نوشیدنی را به صورت دم کرده با عسل و به صورت شربت استفاده کرد و یا با آب سیب و شیرینی سیب که به خوبی با هم سازگارند 
خورد. 

خواص چای ترش

دم کرده این گیاه ، کاهش دهنده فشار خون ، خنک کننده بدن و رقیق و تصفیه کننده خون وکنترل کننده کلسترول و اختلالات کبدی و صفراوی و آرام بخش است و بر عکس چای که باعث دفع آهن می شود . چای ترش خود یکی از منابع غنی آهن به شمار می آید . یکی از مهمترین خواص آن ، شباهت ترکیبات آن با انسولین است . محققان اعلام کرده اند ، چای قرمز حاوی موادی است که از بروز دیابت جلوگیری می کند. در واقع تاثیر مصرف چای قرمز در بدن ، مانند وارد کردن انسولین مصنوعی و ماده ای شبیه انسولین می باشد. بنا براین از افزایش قند خون جلوگیری می کند. تحقیقات قبلی نشان داده بود که مصرف چای قرمز می تواند از بروز بیماری هایی نظیر بیماری های مزمن قلبی و سرطان جلوگیری می کند. اما در تحقیقات اخیر ثابت شده است تاثیرات مفیدو قابل ملاحظه ای برمتابولیسم و تنظیم قند خون دارد.همچنین به دلیل کاهش تحرک وافزایش وزن در بین بیماران دیابتی در سراسر جهان که بالغ بر ۳۵۰ میلیون نفر در سال ۲۰۳۰ بر آورد شده اند، آگاهی از تاثیر چای قرمز برای همگان مفید است .
 در هند نیز ، از دانه های این گیاه به عنوان یک دارو برا ی درمان سستی و سوء هاضمه استفاده می شود.دانه های چای قرمز غنی از پروتئین و دم کرده این گیاه ، منبع خوبی از مس است .

کار برد چای ترش در صنایع غذایی

چای ترش از گذشته تا کنون در صنایع غذایی کار برد فراوان داشتهاست . در بسیاری از کشور ها از پودر آسیاب شده کاسبرگ این گیاه به عنوان طعم دهنده در کیک و شکلات و بستنی استفاده می شود . چرا که این طعم دهنده علاوه بر آنکه خوشمزه است مضرات طعم دهنده های مصنوعی را هم ندارد.

طریقه مصرف چای قرمز

همه افرادبخصوص آنهایی که دارای قند ، چربی و فشار خون بالا هستند، می توانند یک تا دو نوبت از چای روزانه خود را به چای قرمز اختصاص دهند . برای هر بار مصرف ۵ گرم از گلبرگ های چای قرمز را داخل یک فنجان ریخته و روی آن آب جوش بریزید. سرپوشی بر روی آن گذاشته ، ده دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و سپس آن را صاف کرده و میل کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد